Ghom Turkmen 22 Oاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ویژگی‌های قوم ترکمن اثرگذاری زیادی بر بخش‌های مختلف گلستان بویژه فرهنگ و اجتماع استان داشته است، گفت: عناصر وحدت آفرین و تعامل با سایر اقوام و مذاهب در قوم ترکمن زیاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سیدرضا صالحی امیری در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دفتر معظم له افزود: امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری به هویت سازی نیاز داریم و این موضوع در برخی استان‌ها بیشتر احساس می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به تحقیقات خود و صحبت‌هایی که در گذشته با اهل سنت در گلستان داشته است، گفت: ترکمن‌ها آیت الله نورمفیدی را باور دارند و نوع نگاه و حضور او را ارج می‌نهند و در واقع بر اساس اعتماد به شما این وحدت در استان حاکم شده است.
وی بیان داشت: ممکن است این بحث از سوی عده ای مطرح شود که زمینه‌های واگرایی در گلستان وجود دارد که حتی با فرض آن به لحاظ توجه به مساله وحدت این مساله در استان نمودی پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه امروز حضور اهل سنت در گلستان یک فرصت برای استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: متاسفانه یک عده کوتاه بین و یا جاهل و یا عده‌ای که هر دو خصوصیت را دارند ارزش وحدت هویتی را نمی‌دانند و همیشه در حال ایجاد تفرقه و شکستن وحدت هستند.
صالحی امیری در ادامه به شهیده مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن از شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: نازقلیچی نه تنها یک زن بلکه یک مدیر، یک ترکمن، یک اهل سنت و یک شهید است و این خصوصیات در کمتر کسی دیده می‌شود و باید از او اسطوره‌سازی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی معاونت امور بانوان ریاست جمهوری همایش ملی زن ایرانی با الگوگیری از شهیده نازقلیچی با حضور همه اقوام ایران در سالن اجلاس تهران برگزار خواهد شد.
استان گلستان به دلیل تنوع اقلیم جغرافیایی و تعدد اقوام و مذاهب اعم از اسلام و غیره که در آن سکونت دارند به نگارستان ایران مشهور است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

افتتاح آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با طرح سفیر مهارت در شه

سختی سرمایه گذاری در گلستان صدای استاندار را درآورد

نشست و هم‌اندیشی کاندیداهای احتمالی شهرستان‌ آق‌قلا

طنزانه: رابطۀ برخی از همشهریان با مقوله سرعت در زندگی، عصر ت

تشکر از دبیر کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان‎

ویزیت بیش از 23 هزار بیمار در مراکز درمانی گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram