TurkmensNews Telegram TN

Safari 16 Khاخبار هنری-تورکمن‌نیوز- به زودی ساخت مستند سینمایی «دیه جی» با موضوع شتر در ایران به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین صفری و تهیه‌کنندگی مجتبی محمدی در استان گلستان کلید خواهد خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمد حسین صفری نویسنده و کاگردان مجموعه دیه جی و عضو انجمن مستند سازان كشور در خانه سينما با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه ساخت این مستند به پایان رسیده، اظهار کرد: در حال حاضر فیلمنامه آماده و پیش تولید پروژه شروع شده است و فیلمبرداری پس از ماه رمضان از استان گلستان آغاز خواهد شد.

وی هدف از ساخت این مستند را معرفی شتر ایران به خصوص شتر بومی تک کوهان، پرداختن به تاریخچه شتر و همچنین گفتن از زیبایی‌های کویر ایران، احیای فرهنگ دامپروری، گریز از شهرنشینی مفرط و مهاجرت و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

صفری با بیان اینکه مستند دیه جی از تولیدات صدا و سیمای ایران خواهد بود، تصریح کرد: این فیلم هم به لحاظ محتوا و هم فرم روایت از آثار قابل توجه تلوزیون در سال 96 خواهد بود و فرمی که برای روایت کار در نظر گرفته شده بسیار سخت و زمان بر بوده، به طوری که پروسه فیلمبرداری آن یک سال به طول خواهد انجامید.

کارگردان این مستند در پاسخ به این سوال که "آیا فیلمرداری این مستند فقط در استان گلستان انجام می‌شود یا خیر؟!" گفت: این کار از استان گلستان کلید می‌خورد و با توجه به اینکه شتر در مناطق مرزی، استان‌ها و شهرهای کویری وجود دارد، به اقتضای قصه و روایت، فیلمبرداری به مناطق مختلفی کشیده خواهد شد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

بهره‌مندی اتباع خارجی استان گلستان از بیمه سلامت

چنبره چاه‎های غیرمجاز بر ذخایر آبی گلستان/سراشیبی خشکسالی در

آتش سوزی در جنگل های مینودشت اطفا شد

بازدید از موزه های گلستان فردا رایگان است

ریزش خفیف برف در مسیر کوهستانی/لغزندگی سطح جاده‌های گلستان

صادقلو: گلستان در اشتغال حوزه آی‌سی‌تی پایلوت کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram