Watermelonsاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز- رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس از ورود 45 هزار تن هندوانه خوراکی کشت شده دراین شهرستان به بازار مصرف در 10 تا 15 روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  رحمت الله غیادی اظهار داشت: درسال زراعی جاری درسطح 1500 هکتار از اراضی شهرستان گنبدکاووس هندوانه کشت شده است که در 10 تا 15 روز آینده بتدریج به بازار مصرف می‌آید.
وی گفت: هندوانه‌های کشت شده از نوع خوراکی و بیشتر در چهار دهستان 'فجر، آق آباد، سلطانعلی و باغلی مرامه' این شهرستان می‌باشد.
غیادی اضافه کرد: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی، سطح زیر کشت این محصول، یک هزار هکتار کاهش پیدا کرد.
وی درخصوص هندوانه موسوم به اترک گنبدکاووس که چند سالی است، کمتر در بازار مصرف مشاهده می‌شود، تصریح کرد: کشت این محصول وابستگی شدید به آب رودخانه اترک دارد که با توجه به احداث سد شیرین دره در استان خراسان شمالی و کاهش آب آن، کشت هندوانه اترک نیز محدود شده و بعضا به صورت دیم کشت می‌شود.
کشت محصول هندوانه خوراکی درمنطقه گنبدکاووس معمولا در فروردین آغاز و از نیمه دوم خرداد بتدریج برداشت می‌شود و علاوه بر آن، کشت هندوانه نوع دانه‌ای نیز پس از برداشت گندم در منطقه انجام می‌شود که بیشتر تخم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان با حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های برتر استان و کشور در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎شود

تعداد قنوات گلستان به 150 رشته کاهش یافت

راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس

70 میلیارد ریال طرح عمرانی روستایی در گنبدکاووس به بهره‌بردا

جایزه فتو ژورنالیسم جنگی به عکس دردناک عکاس رویترز رسید+ عکس

هفته چهارم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram