Chah Qer Mojazتورکمن نیوز- اخبار گنبد: مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش از معرفی ۹۰ حلقه چاه غیر مجاز برای صدور احکام به مراجع قضایی در امور منابع آب گنبد کاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، جواد تیموری اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز با حکم مقامات قضایی پر و مسلوب المنفعه گردید و امسال نیز حکم انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز اخذ شده و پیمانکار آن نیز برای انسداد انتخاب شده است.

وی افزود: سال گذشته همچنین ۶۵۰ حلقه چاه غیر مجاز با هدف جلوگیری از اضافه برداشت، آبدهی و منصوبات آن کنترل شد که در همین ارتباط  تعداد ۵۰ پرونده به عنوان متخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش در ادامه تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های غیر مجاز با هدف کنترل برداشت آب به طور جدی در حال پیگیری است و تاکنون ۱۲۰ حلقه چاه از چاه های با تجهیزات برق منطقه به کنتورهای هوشمند تجهیز شده اند.

مهندس تیموری افزود: با اقدامات کنترلی سال گذشته شرکت آب منطقه ای و سایر متولیان امر در شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیکش بنا به گزارشات واصله ۵۰ تا ۸۰ درصد سطح زیر کشت شالی کاهش داشت که امیدوار هستیم امسال نیز روند کاهش کشت مذکور که از کشت های با مصرف آب بالا محسوب می‌شود با تدابیری که در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان اندیشیده شده است و با همکاری متولیان کشاورزی و خود کشاورزان ادامه داشته باشد./مهر

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

مصرف سرانه آب هر گلستانی ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز

تکذیب شایعه گور دسته‌جمعی در عربستان + تصاویر

استخدام مادر «عسل و فاطمه» به خون‌بهای پدر فداکارشان!

دو مصدوم در تصادف موتورسیکلت با وانت بار در گنبد کاووس+عکس

شنیده های انتخاباتی شوراها از کاندیداهای ترکمن در مرکز استان

برگزاری انتخابات در بندرترکمن برعهده 1240 نفر است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram