Ab Sadتورکمن نیوز- محیط زیست: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: ظرفیت آب موجود در پشت سدهای این استان در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2.5 برابر افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، علی نظری اظهار داشت: هم اینک 104میلیون مترمکعب آب در پشت 14 سد در حال بهره برداری استان دخیره سازی شده است.
وی با اشاره به 300 میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای گلستان، افزود: اکنون 35 درصد از ظرفیت سدها و تالاب های این استان از آب پر است.
براساس اعلام آب منطقه ای گلستان در این استان 14 سد وشمگیر، گلستان، بوستان، شهید دستغیب، شهید چمران، نگارستان (کبودوال)، کوثر، اینچه برون، دانشمند، کرند، شهید ایمیری و شهید قربانی، آلاگل و آلماگل با ظرفیت ذخیره سازی 300 میلیون متر مکعب وجود دارد.
نظری با اشاره به اینکه در سال آبی جاری بارش ها نسبت به مدت مشابه قبل خوب بوده است، اضافه کرد: اما هنوز استان برای خروج از آسیب های خشکسالی فاصله زیادی دارد و لازم است بهره برداران حوزه کشاورزی در مصرف آب با توجه به توصیه کارشناسان شرکت عمل کنند تا از هدررفت آب ممانعت شود.
گلستان واقع در شمال کشور جزو 4 استان بحرانی در حوزه آب ناشی از بروز خشکسالی در سال های اخیر به شمار می رود.
در سال های اخیر کاهش بارش ها و بی توجهی به مصرف بهینه آب بویژه در بخش خانگی و کشاورزی، استان سرسبز گلستان را با معضل خشکسالی و آسیب های ناشی از این بحران روبرو کرده است، این مشکل در فصول گرم سال حتی تامین آب شرب مردم برخی شهرهای استان را دچار چالش می کند، هرچند بارش های مطلوب سال آبی جاری تاحدودی باعث امیدواری مردم شده است.
استان مرزی گلستان دارای یک میلیون و 850 نفر جمعیت است که امرار معاش ساکنان آن بیشتر از طریق کشاورزی و دامپروری می باشد./ایرنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

پُز دادن با شال‌هاي ترك و هندي/گلايه‌هاي مديركل امور بانوان

فینالیست‌های اولین دوره رقابت‌های نیمه‌نهایی فوتبال ادارات گ

برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان گلستان

برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان گلستان

گنبد قهرمان مسابقات قوي‌ترين دانشجويان مراكز علمي كاربردي گل

المپیاد ورزشی وکلای دادگستری کشور در گلستان برگزار می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram