Meygooتورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: معاون آبزي پروري شيلات گلستان گفت: تمامي پرورش دهندگان ميگو در استان ملزم به دريافت پروانه بهداشتي مزارع پرورشي خود هستند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمود سقلي افزود: پرورش دهندگاني كه تاكنون موفق به دريافت پروانه بهداشتي مزارع پرورشي خود نشده‌اند در اسرع وقت نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.
وي اضافه كرد: براساس تصميم مشترك اداره كل شيلات، پرورش‌دهندگان ميگو و دامپزشكي استان گلستان مقرر شده كه كليه پرورش دهندگان پروانه بهداشتي مزارع پرورش ميگو خود را دريافت كنند.
معاون شيلات گلستان با تاكيد بر اهميت برنامه‌ريزي براي توليد سال 1395 و لزوم آماده‌سازي مزارع پرورش ميگو استان در گميشان و براساس دستورالعمل‌هاي خريد ميگو و تامين غذا تصريح كرد: با توجه به مشكل بيماري لكه سفيد در مزارع پرورش ميگو در برخي استانهاي جنوبي، اداره كل دامپزشكي استان موظف شد بر آماده سازي و آبگيري مزارع و غذاهاي وارده از كارخانه هاي توليد غذاي ميگو از استان بوشهر به مجتمع پرورش ميگو گلستان كه توسط پرورش دهندگان صورت مي گيرد، نظارت كامل در جهت جلوگيري از انتقال بيماري از طريق غذا و وسيله نقليه داشته باشد.
وي با اشاره به مشكلات مطرح شده توسط پرورش‌دهندگان و اهميت رعايت نكات بهداشتي و الزامات آن در جهت پاك نگه داشتن مجتمع ميگو گميشان اضافه كرد: هم اينك تمامي پرورش‌دهندگان ملزم به رعايت دستورالعمل ارسالي صادره از سوي اداره كل دامپزشكي استان در زمان آماده‌سازي مزارع خود مي‌باشند و همچنين در خصوص معرفي كارشناس فني و بهداشتي در اسرع وقت اقدامات لازم را بايد به عمل آورند.
يادآور مي‌شود در نشست مشترك اداره كل شيلات، پرورش‌دهندگان ميگو و دامپزشكي استان گلستان در خصوص تشكيل اتحاديه تعاوني پرورش‌دهندگان مجتمع ميگو گميشان و همچنين بررسي بيمه مزارع پرورش ميگو تصميماتي اتخاذ شد./منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

تبريك استاندار گلستان به معلمان فرهيخته و كارگران سختكوش

مسابقات انتخاب بهترین و زیباترین اسب آخال تکه در ترکمنستان

مامور در خلاف معذور نيست بلكه مسئول است

برگزاری هفته هفتم مسابقات اسب‌دوانی پاییزه کشور در گنبدکاووس

بهره‌برداری نخستین مدرسه هلال کشور در گلستان

حمیدی: بهره‌برداری از طرح فاضلاب و تصفیه خانه در گنبد بازتول

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram