Mabas 4 Oاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز- مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که 123 بقعه متبرکه استان امشب و روز سه شنبه میزبان جشن‌های باشکوه بعثت رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) با حضور اقشار مختلف مردم استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمد کوهساری اظهار داشت: برگزاری جشن مبعث رسول اکرم (ص) در بقاع متبرکه که دارای روحانی بوم و مستقر هستند به صورت ویژه برگزار می‌شود.
به گفته وی؛ 30 روحانی بومی و مستقر در بقاع متبرکه شاخص استان حضور دارند و در برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی مشارکت دارند.

*ترغیب نیک‌اندیشان به وقف در حوزه جشن‌های گرامی داشت مبعث رسول اکرم (ص)
وی با بیان اینکه وقف اموال در خصوص برگزاری جشن‌های مبعث رسول اکرم (ص) در استان کمرنگ است، از نیک‌اندیشان درخواست کرد که اموال وقفی خود را به این حوزه نیز اختصاص دهند.
گلستان دارای یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است، مردم شیعه و سنی این استان مرزی در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.
جشن‌های بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) این روزها در مساجد، تکایا و منازل در همه مناطق شهری و روستایی شیعه و سنی‌نشین استان در حال برگزاری است.
طبق گزارش اداره کل اوقاف و امور خیریه در گلستان پنج هزار موقوفه با 63 هزار رقبه وجود دارد که بیشتر آن شامل دو هزار و هشت موقوفه با 53 هزار و 240 رقبه در شهرستان گرگان واقع است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

مدیرعامل برق گلستان: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان

امروز بخشی از آب سد گلستان رهاسازی می‌شود

برگزاری کنگره 15 هزار نفری رزمندگان گلستان در گنبدکاووس

70 درصد مردم گلستان از فضای مجازی استفاده می‌کنند

کاهش 24درصدی سرقت‌های مهم در گلستان

گلستان میزبان مرحله مقدماتی لیگ برتر کبدی بانوان کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram