Saderatاخبار اقتصادی- تورکمن نیوز: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان صادرات استان گلستان ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، درویش‌علی حسن‌زاده اظهار داشت: مقاصد صادراتی استان شامل 18 کشور است که عراق ، ترکمنستان ، افغانستان ، چین و عراق مهم‌ترین آنها است و عمده محصولات صادراتی استان در حوزه صنعت و کشاورزی است که شامل مواد غذایی، لبنیات، گوشت مرغ و رب گوجه فرنگی، قطعات سوله فلزی، خوراک دام و طیور، میله گرد، سیمان و ید است، که استان گلستان تنها استان کشور است که در زمینه استحصال و فرآوری و صادرات ید فعالیت می‌کند و جزء 8 کشور تولید کننده ید در دنیا است.

وی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در مسیر صادرات استان در سال گذشته و امسال گفت: از آنجایی که اقتصاد کشورهای هدف صادراتی استان وابسته به نفت و گاز است، کاهش شدید قیمت جهانی نفت سبب کاهش درآمدهای نفتی و در نتیجه کاهش ارزش پولی و توان خرید این کشورها شد و متاسفانه این شرایط بر صادرات استان گلستان نیز تاثیر منفی گذاشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه کل صادرات استان صادرات غیرنفتی است، تصریح کرد: ما برای توسعه صادرات استان گلستان 57 برنامه محوری را تعریف کرده‌ایم و امیدواریم که با انجام این برنامه‌ها زمینه حضور هرچه بیشتر کالاهای استان در خارج از کشور فراهم شود.

حسن زاده، حضور هیئت‌های تجاری خارجی در استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گلستان در حوزه گسترش مراودات تجاری دانست و گفت: به همین منظور از ابتدای سال هیئت‌های تجاری متعددی مانند هیئت تجاری کشور عراق و سفرای کشورهای خارجی با هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به گلستان سفر کرده‌اند و همه این گروه‌ها پتانسیل‌ها و سطح کیفیت و استانداردهای کالاهای استان را تائید کرده‌اند.

به گفته وی، همچنین حضور در نمایشگاه‌های خارجی و معرفی محصولات و پتانسیل‌های استان می‌تواند نقش زیادی در توسعه صادراتمان داشته باشد که با جدیت در دست پیگیری است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در حوزه تولید و تامین نیز ضمن اینکه باید به کیفیت و نیاز بازار توجه داشته باشیم و سلیقه و نیاز بازار هدف را در تولید در نظر بگیریم، لازم است استانداردهای کشور هدف صادراتی را هم مدنظر قرار دهیم و باید به قیمت کالای خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در حوزه تولید باید واحد تحقیق و توسعه در واحدها مستقر شوند که سبب ارتقاء کیفیت و قیمت مناسب کالاهای تولیدی شود.

حسن‌زاده، بازگشت ارزش افزوده در مدت زمان کوتاه‌تر را نیز یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تجار و بازرگانان استان دانست، که می‌تواند در افزایش میزان صادرات استان اثرگذار باشد./تسنیم

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

در محور شرقی گلستان تابلو هوشمند پیام نمای ترافیک نصب شد

زنگ‌ خطر ۵ میلیون بیکار جدید تا ۱۴۰۰

سازش در44درصد پرونده های حل اختلاف گلستان

خریداری ۴۰۰ تن پنبه از کشاورزان در استان گلستان

برگزاری دوره تخصصی «نجات در حوادث ترافیکی و جاده» در استان گ

بودجه‌ی گلستان از ابتدا درست بسته نشده بود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram