TN Bashligh 12Fتورکمنستان‌خبرلاری - تورکمن‌نیوز:‌ در شهر عشق‌آباد مسابقه قهرمانی آسیا در سامبو برگزار شد که در آن مسابقه بیش از 400 ورزشکار از 20 کشور قاره آسیا شرکت کردند. کشور میزبان جهت این مسابقه آمادگی‌های خوبی را دیده است که در نتیجه تیمی پیروزی را ورزشکاران ترکمنستانی اذان خود کردند و جمعاً صاحب 66 مدال شدند که شامل 21 طلاء، 26 نقره و 19 برنز می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، لازم به ذکر است که این مسابقه مقدمات آماده شدن به پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 است که در ماه سپتامبر 2017 در شهر عشق‌آباد برگزار خواهد شد.علاوه بر این  مسابقه مذکور امکاناتی را جهت بررسی سطح آمادگی سالن‌های ورزشی و ساختار‌های زیربنایی کشور جهت برگزاری پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 فراهم نمود  که در آن بازی ها ورزشکارانی از 62 کشور آسیا و اقیانوسیه شرکت خواهند نمود.
اکنون می‌توان با اطمینان کامل گفت که آزمایش و امتحان نیرو با موفقیت انجام گرفت. تقریباً تمامی شرکت کنندگان مسابقه سامبو این موضوع را تایید کردند. از جمله «عالمجان مولایف» رئیس اتحادیه سامبو آسیا گفت:«در ابتداء من می‌خواهم از فدراسیون سامبو ترکمنستان، کمیته دولتی ترکمنستان در امور ورزش و نیز کمیته برگزار کننده بازی‌های آسیایی بابت آماده‌سازی در سطح عالی مسابقه سامبو تشکر و قدردانی نمایم. این مسابقه اولین مسابقه‌ای است که در مقیاس قاره ای در ترکمنستان برگزار شد و نشان داد که ترکمنستان آمادگی بالا را جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارا می‌باشد.

علاوه بر این می‌خواهم نسبت به موفقیت ورزشکاران ترکمنستان تاکید ویژه‌ای داشته باشم که آنها ضمن نشان دادن تخصص و مهارت بالا رتبه اول تیمی را کسب کردند که این امر نشان دهنده توجهات زیاد نسبت به توسعه ورزش از جمله ورزش های رزمی در این کشور می باشد.نمایندگان تمامی فدراسیون‌های ملی سامبو نسبت به شرایط ایجاد شده جهت ورزشکاران وسالن‌های ورزشی بسیار عالی شهرک المپیک ارزش زیادی قایل شدند.متعقد هستم که مسابقه فعلی سامبو آسیا و دیگر مسابقات آزمایشی که در طول سال در ترکمنستان برگزار خواهد شد باعث برگزاری با موفقیت بازی‌های آسیایی-2017 عشق‌آباد خواهد شد.
در روز های برگزاری مسابقه سامبو در سالن کنفرانس شهرک المپیک کنگره اتحادیه سامبو آسیا نیز برگزار گردید.در نشست این کنگره هیئت‌های از 20 کشور حضور داشتند. شرکت کنندگان با اتفاق آراء آتا آتدایف رئیس فدراسیون سامبو ترکمنستان را به سمت معاون اتحادیه سامبو آسیا انتخاب کردند.

همچنین می‌خواهم اعلام نمایم که با حمایت و تلاش تمامی فدراسیون های سامبو آسیا این ورزش در قاره آسیا با سرعت‌های بالا در حال رشد و تکامل است. سامبو در برنامه بازی‌های آسیایی قرار گرفته است و این موفقیت بسیار اعظیمی است».

 

TN Sport 12f

 

علاوه بر این خانم ناتالیا یوخاریوا رئیس دپارتمان مارکتینگ (بازریابی) فدراسیون بین‌المللی سامبو چنین گفت:«بسیار خرسندم که در این مسابقه بزرگ ورزشی شرکت کردم. این امر برای ما نمایندگان فدراسیون بین‌المللی سامبو هم یک بازدید وهم یک اختراع شد. چراکه ترکمنستان با انرژی های مثبت ما را خیرت زده کرد چون اینجا همه با ورزش نفس می‌کشند و همه در انتظار بازی‌های آسیایی زندگی می‌کنند. ما شیفته مهمانوازی و محبت ترکمن‌ها شدیم و آرزو دارم که زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی جهت ارتقاء موضع بین‌المللی ترکمنستان در جهان مفید و نتیجه بخش باشد. همچنین به ورشکاران سامبو ترکمنستان بابت کسب رتبه اول تیمی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. ونسبت به شرایط عالی که جهت فعالیت خبرنگاران فراهم شده‌‌است تاکید ویژه دارم».
در این رابطه : «یوگنی سلیوانوف» رئیس کمیسیون داوران فدراسیون بین‌المللی سامبو گفت:«یکی از عناصر موفقیت هر کدام از مسابقات به ویژه مسابقات بین‌المللی داوری حرفه ای می‌باشد. ما جهت ارایه کمک برای برگزاری مسابقه سامبو آسیا وارد ترکمنستان شدیم. قبل از آغاز آن مسابقه در فدراسیون بین‌المللی آسیا یک داور هم از ترکمنستان نبود. ما ضمن استقبال از درخواست فدراسیون ملی ترکمنستان سمینار مربوطه را برای داوران برگزار کردیم که آن داروران بعد از سمینار گواهی‌های مربوطه را دریافت کردند.شرکت در مسابقات در چنین سطح برای ما افتخار بزرگی است.

ما آماده هستیم که از این پس نیز از ترکمنستان جهت آماده سازی بازی‌های آتی بصورت همه جانبه مساعدت نماییم و هیچ شکی را نداریم که بازی‌های آسیایی-2017 در تاریخ مسابقات ورزشی جهان بصورت بارز ثبت خواهد شد.»
آری مسابقات سامبو آسیا پایان یافت. ولی کمیته سازماندهی و برگزاری پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 باید تجربه کسب شده را تجزیه و تخلیل نماید و تلاش های خود را جهت برگزاری آسیا-2017 متمرکز سازد.در این رابطه ارزیابی عالی کارشناسان و متخصصین بین‌المللی انگیزه‌ای را جهت موفقیت‌های بزرگ ایجاد می‌کند.
منبع: مجله «ترکمنستان» شماره 3-4، سال 2016 – اینا بوروا.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

مطالب مرتبط:

تلاش دولت ایجاد وحدت بیشتر در جامعه است/ دولت بالاترین قدم‌ه

شرکت هلندی برای ایجاد سردخانه 5 هزارتنی در گرگان سرمایه گذار

جذب مربی خارجی برای تیم سپک‌تاکرا شهرستان گنبد کاووس+تصاویر

سودآوری جاده ابریشم جدید برای ایران

سه توصیه مهم برای خانه‌تکانی عید نوروز

راهکار فردوسی پور برای بازگشت کی روش؛ رفتن این سه نفر!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram