Zamin Keshavarziتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از احیای 50 هزار مترمربع زمین‌های کشاورزی و باغی استان خبر داد و گفت: کاربری این زمین‌ها بدون مجوز، تغییر داده شده بود که پس از صدور حکم قلع و قمع، اعاده به وضع سابق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حقی افزود: بیشتر این زمین ها در شهرستان های گرگان، بندرترکمن، مینودشت و رامیان واقع است.
وی با تاکید بر این که هر گونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی جرم است و برخورد قانونی با متخلفان صورت می گیرد، اضافه کرد: احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز در شهرستان های آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله و گالیکش هم به زودی اجرا می شود.
دادستان شهرستان گرگان همچنین از مردم استان گلستان خواست که پیش از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی خود، با کارشناسان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی مشورت کنند.
حجت الاسلام حقی اضافه کرد که مردم هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین های کشاورزی و باغی استان را به سامانه 131 گزارش کنند.

 

* قدردانی از قضات گلستانی که مجازات‌های جایگزین زندان، اعمال می‌کنند
رییس دادگستری کل گلستان در سفر به گنبدکاووس ضمن شرکت در همایش کاهش آسیب های کیفری از قضاتی که بیشترین مجازات های جایگزین حبس را در استان اعمال می کنند، قدردانی کرد.
هادی هاشمیان گفت: حجت الله قربانی از گنبدکاووس، جواد قلی نژاد از رامیان، ابوالفضل بولاغی از مراوه تپه و عبدالباسط نوری زاد از آزادشهر 4 قاضی گلستانی هستند که در همایش کاهش آسیب های حبس که در زندان گنبد کاووس برگزار شد تقدیر شدند.
به گفته وی، این قضات برای کسانی که جرم شان سبک است و یا برای اولین بار مرتکب جرم شده اند به جای حبس از جایگزین هایی مانند تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای حکم، آزادی مشروط، تخفیف و تبدیل استفاده می کنند.
هاشمیان با بیان این که امروز جرم شناسان به این باور رسیده اند که حبس، مجازات تاثیرگذار برای اصلاح مجرمان به خصوص برای کسانی که اولین بار به زندان می روند، نیست ، افزود: هدف از برگزاری چنین همایش هایی، هم اندیشی برای استفاده بیشتر از فرصت های موجود قوانین مجازات اسلامی و دادرسی کیفری برای کاهش جمعیت زندان های استان است.
وی با اشاره به مجاری قانونی اعمال مجازات های جایگزین حبس نیز اظهارداشت: استفاده از این ظرفیت های قانونی مانند تعلیق و تعویق، هم بازدارنده است و هم دست قاضی را برای اعمال مجازات هایی متناسب با نوع جرم و شخصیت مجرم برای اصلاح فرد، باز می گذارد.
رییس دادگستری کل گلستان در ادامه این همایش جزئیات برنامه های کاهش جمعیت کیفری و کلیات قانون مجازات های جایگزین حبس را برای قضات شرق استان تشریح کرد و از آنان خواست تا جایی که می توانند از مجازات هایی غیر از زندان برای افرادی که جرایم سبک داشته و یا پیش از این جرمی مرتکب نشده اند، استفاده کنند.
هاشمیان با بیان این که زندان راه چاره نیست ،افزود: امروز همه کشورها به دنبال مجازات هایی به جز زندان برای اصلاح مجرمان و بازگرداندن دوباره آنها به اجتماع هستند.
علی غلامی معاون منابع انسانی دادگستری کل گلستان هم پیرامون آزادی مشروط و تعلقی اجرای احکام سخن گفت و محمود اسپانلو معاون برنامه ریزی دادگستری سیاست‌های کلان قوه قضائیه درباره کاهش جمعیت کیفری را تشریح کرد و افزود: امیدواریم نگرش قضات را در این بخش تغییر دهیم.
استفاده از نهادهای موجود در قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها ، دستور کار این همایش که با حضور قضات شرق گلستان برگزار شد، بود./ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

ادبیات کودک و نوجوان و نقش کانون پرورش فکری

سالانه ۲۵ هزار ایرانی مبتلا به سالک می‌شوند

سواحل ماسه ای و بافت تاریخی گُمیش تپه گلستان چشم انتظار مساف

برگزاری همایش آغازگران تعلیم و تربیت در گنبدکاووس

تثبیت موقعیت تیم ملی ایران در جایگاه اول آسیا و بیست‌وهشتم ج

پیام فتح خرمشهر، هوشیاری و بیداری در برابر جنگ نرم دشمنان اس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram