Sadتورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تا پایان امسال اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در ۵ هزار هکتار از اراضی پایاب سدها در سراسر کشور پیش‌بینی‌شده که سهم استان گلستان از این برنامه ۶۰۰ هکتار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: 17 برنامه برای وزارت نیرو به صورت پیشنهادی در طرح‎های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است، که می‎توان به نصب کنتور هوشمند، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی ونصب ابزار اندازه‌گیری مناسب در منابع آب سطحی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت منابع آب ایران است.

وی افزود: نصب 153 کنتور هوشمند حجمی، نصب 50 واحد ابزار اندازه‌گیری مناسب در منابع آب سطحی، مسدود کردن یک هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در استان و بهره‌برداری از 600 هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی از مهم‌ترین برنامه‌های استان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان با بیان اینکه سد نرماب در سال 1397 و سد چایلی در سال 1400 به بهره‎برداری خواهد رسید، گفت: موضوع سد در استان گلستان با توجه به آب‎های سطحی دنبال می شود.

نظری افزود: سد آقدکش، آبرسانی به گرگان، زهکشی اراضی، سد چایلی و مجوز تخصیص بهره‎برداری از آب دریا از جمله برنامه‎هایی است که ما در راستای اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی دنبال می‎کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان با بیان اینکه 3 هزار حلقه چاه در استان گلستان به صورت برقی بهره‎برداری می‎شود، یادآور شد: در راستای نصب کنتور هوشمند و حجمی در استان گلستان 7 هزار کنتور نیاز داریم.

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

۵۰۰۰ هکتار آفتاب‌گردان در استان گلستان کشت می‌شود

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با خانواده سردار شهید ک

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان گلستان معرفی شدند

استان گلستان رتبه ۳ کاهش پیک مصرف برق را کسب کرد

احترام به طبیعت، نشانه توسعه فرهنگی و سرمایه فکری جامعه

محسن هاشمی: آرزوی پدرم توسعه ایران و وحدت در جوامع اسلامی بو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram