rafsanjani01.jpg

تورکمن نیوز - گروه سیاسی: در این مقاله آمده است: انتخابات سال 92 و پیروزی دکتر حسن روحانی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.


پیروزی روحانی و وعده‌های او برای تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی موجی از امید و آرامش را در میان جامعه ایجاد کرد.

در این مقاله کوتاه به چهار رسالت و وعده های انتخاباتی او اشاره کرده و امیدوارم که مورد توجه مسوولان دلسوز قرار گیرد.

1- اقتدار در اجرای قانون: کارشناسان سیاسی و نظریه پردازان علم سیاست معتقدند که (قدرت یعنی توان به کار انداختن اراده در مسیر خواست انسان، البته لازمه اقتدار قدرت است اما اقتدار مساوی با قدرت نیست اقتدار به معنی به کارگیری قدرت مشروع در چارچوب نظم تعریف شده یا قانون) یعنی مدار و محور اقتدار، قانون است حتی آزادی جز در سایه قانون قابل تحقق نیست بنابر این هیج راهی نداریم جز این که برای استقرار جامعه اسلامی قانون را در جامعه پیاده کنیم.

البته هر چه قانون مردمی تر باشد جامعه سالم تر و آینده اش بیشتر تضمین می شود اگر جامعه قانونمدار باشد، هم عزت مردم تامین می شود، هم حقوق مردم تعریف و تامین می شود و هم دولت مقتدرتر و قاطع تر عمل خواهد کرد.

دولت مقتدر دولتی است که اختیارات خود را در چارچوب قانون اعمال می کند و به مسوولیت هایی که در چهارچوب قانون دارد، پاسخ می دهد.

2- تلاش برای وحدت ملی: مطلب مهم دیگری که باید به آن توجه کرد تکیه بر اصل وحدت ملی است جامعه ما متشکل از اقوام مختلف، زبان های گوناگون و مذاهب بیشماری است مردم و مسوولان باید روی وحدت ملی تاکید کنند و نگذارند که اختلاف میان آن ها ایجاد شود البته راه آن به هیج وجه سرکوب، تحقیر و تهدید گرایش ها و قومیت ها نیست باید به آن ها احترام گذاشت و از نیروهای بومی هر محل برای مسئولیت های مختلف استفاده کرد نباید هیج قومی را تحقیر کرده و بگوییم که برای مسئولیت ها شایستگی ندارند و بعد از آن ها بخواهیم که معتقد و متعهد به نظام باشند و وحدت ملی را حفظ کنند، آن هم در دنیایی که دشمنان قسم خورده این انقلاب تبلیغات فراوانی را در این مورد انجام می دهند حتما باید از نیروهای بومی در مسئولیتهای کشوری و استانی و شهرستانی استفاده کرد.

3- حل مشکلات اقتصادی: اگر چه دولت های نهم و دهم به خاطر بی تدبیری و سیاست های غلط مردم را با مشکلات اقتصادی و بدهی های فراوان و پروژه های نیمه تمام فراوانی رو به رو کرده و دولت روحانی اعلام کرده که در حال آواربرداری است، اما مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارند که مشکلات اقتصادی آن ها را برطرف کرده و شرایط مناسبی را برای اشتغال و رفع بیکاری فراهم آورند.

برای این کار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های یک ساله دولت در این رابطه لازم است که با استفاده از کارشناسان و متخصصان این حوزه برنامه مدونی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارائه نمایند و از مجلس نیز انتظار داریم که به جای کارشکنی در کار دولت با آن ها در جهت حل مشکلات همراهی کنند.

4- اقتدار در تأمین امنیت: دولت باید امنیت مردم را تأمین کند دولت بر اساس قانون اساسی مسئول تأمین امنیت بیان و آزادی فکر و اندیشه است ما یک نظام اسلامی هستیم و نباید حقوق و آزادی های دیگران را محدود کنیم امنیت ما زمانی تأمین می شود که تمام انسان ها بتوانند حرف خود را بزنند، نه این که فقط موافقین بتوانند حرف بزنند اتفاقا دولت مقتدر دولتی است که به اختلاف سلیقه اهمیت می دهد جامعه تک صدایی به قول حضرت آیت اله نورمفیدی (امام جمعه گرگان) مثل قبرستان می ماند آن هایی که می خواهند جامعه ای یک دست و تک سلیقه ای بسازند، آن هم با بخشنامه و از بالا، در واقع خلاف مسیر آفرینش حرکت می کنند اختلاف نظر یک امر طبیعی است و هنر آن است که این اختلاف ها را در مسیر تکامل انسان به کار گیریم.

امنیت داشتن یعنی این که مخالف شما هم امنیت داشته باشد که در چهارچوب قانون و امنیت ملی حرف و سخن خود را به فرمایش امام علی (ع) بدون لکنت زبان بیان نماید امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و با تلاش و ایثارگری فرزندان برومند این کشور در طول سال های پس از انقلاب و در طول هشت سال دفاع جانانه در برابر تمام توطئه های استکبار جهانی ایستادگی کرده و از اقتدار و امنیت بین المللی برخوردار است و دولت روحانی با اعمال سیاست های مناسب و اتخاذ تصمیم های عاقلانه شرایط ارزشمندی را در عرصه بین المللی ایجاد کرده و این یک برکت برای نظام ماست.

اگر ما در مذاکرات خود دنیا را به گفت و گو دعوت می کنیم باید بتوانیم مشکلات داخلی خود را هم با گفت و گو حل و فصل نماییم امروز استانداران دولت روحانی نماینده او در استان ها و مظهر اقتدار دولت هستند و باید شرایط مناسب را برای امنیت تمام شهروندان فراهم نمایند.

ریشه قدرت ما در نظام اسلامی مردم هستند و ما باید قدر این مردم را بدانیم قانون اساسی ما نیز قدرت را از آن مردم می داند رییس جمهور پس از آن که رأی خود را از مردم گرفت مورد تنفیذ رهبری قرار می گیرد ما از اسلامی دفاع می کنیم که معتقد است باید قانون را اجرا کرده، امنیت همه شهروندان را در بیان عقاید خود فراهم کرده و به رأی و نظر مردم توجه کرد، زیرا رأی مردم اصل و اساس هر چیزی است و ما باید پیوند دائمی با مردم داشته باشیم.

زمانی که می گوییم مردم یعنی این که ما آمده ایم که زمینه مشارکت مردم را فراهم نماییم و آمده ایم که پاسخگوی مردم باشیم اخیرا برخی از مسئولان و فعالان سیاسی در مورد انتخابات سال آینده مجلس سخنانی را بیان کرده اند که باعث نگرانی دلسوزان انقلاب و علاقه مندان به مشارکت در انتخابات شده است.

استانداران و فرمانداران که نمایندگان واقعی دولت هستند باید با شجاعت و قاطعیت و البته در چهارچوب قانون با این سخنان برخورد کرده و حرف و سخن مردم و فعالان سیاسی، اجتماعی را بشنوند و با اجرای کامل قانون و فراهم کردن امنیت شهروندان از حقوق مردم دفاع نمایند.

استانداران باید به برنامه ها و وعده های دکتر حسن روحانی اعتقاد و باور عملی داشته و در جهت تحقق آن تلاش نمایند البته به اعتقاد این حقیر دولت نیز باید اختیارات بیشتری به استانداران تفویض کرده تا آن ها هم با اقتدار بیشتری بتوانند در جهت رشد و توسعه استان ها حرکت کنند.

امید است با درایت دکتر روحانی و برنامه ریزی استانداران و همه مسئولان کشور شاهد حضور و مشارکت پرشکوه دیگری در انتخابات سال آینده بوده و اقتدار و امنیت و ثبات را به نمایش بگذاریم.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

کشف بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال کالای قاچاق در آق‌قل

یک میلیون و 380هزار گلستانی واجد شرایط رای /30هزار رای اولی

دکتر خاکی: آموزش و پرورش یک نهاد اساسی و پایه‌ای برای جامعه

دولت محمد آزادی را بهتر بشناسیم

یک افطاری خوشمزه و متفاوت/ املت متفاوت

خودرویی با امکانات یک خانه +عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram