امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    121408

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:21 | ۱۰ تیر ۱۴۰۲

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

امیرشاهیر ترکمن نیوز 1 300x182 - پیگیر لغو روادید با ترکمنستان هستیمترکمن نیوز:  رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: تقویت ارتباط دیپلماتیک با کشورهای همسایه به ویژه با کشور ترکمنستان از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست‌ خارجی دولت سیزدهم طی دو سال اخیر بوده است. در گذشته کشور ترکمنستان نسبت به صدور ویزا سخت‌گیری می‌شد که تجار و بازرگانان استان کمتر می‌توانستند تردد کنند ولی آنها قول مساعد دادند صدور روادید را تسهیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ذوالفقار امیرشاهی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: درصد قابل ملاحظه‌ای از صادرات به ترکمنستان از مرز اینچه برون گلستان صورت می‌گیرد و نمایندگی وزارت امورخارجه پیگیر حذف یا کاهش هزینه‌های ترانزیتی کامیون‌های تجاری در خاک ترکمنستان، افزایش تردد کامیون‌های کشورمان به ترکمنستان، افزایش تجارت چمدانی در گمرک اینچه برون و… است.

وی یاداورشد: پیگیر راه اندازی دو خط پروازی بین المللی از فرودگاه گرگان به استانبول وعشق آباد هستیم که تلاش می‌کنیم خط پروازی گرگان به عشق آباد هر چه سریعتر راه اندازی شود. در چند وقت اخیر چندین بار مذاکراتی با دولت ترکمنستان برای انجام این موضوعات انجام شد و آنها علاقمند هستند که مناسبات دو کشور گسترش یابد.

وی گفت: هم اکنون دو خط پروازی گرگان- اکتائو_گرگان به نجف انجام می‌گیرد و با راه اندازی خط پروازی گرگان به عشق آباد موجب توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور می شود و گلستان را به یکی از مراکز مهم پروازهای بین المللی و منطقه ای تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ کامیون باری از مرز اینچه برون تردد می‌کنند و تلاش می‌کنیم که این رقم را به ۲۰۰ کامیون در روز برسد. افزایش ترددهای کامیونی و ترانزیتی و بیشتر شدن حمل و نقل ریلی از این پایانه مرزی سبب ایجاد شغل‌های مستقیم و غیر مستقیم زیادی برای مردم مرزنشین شده است.

امیرشاهی یاداور شد: درحال پیگیری هستیم که تا تردد مسافر بین دو کشور هم از طریق این گذرگاه برقرار شود. خوشبختانه ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همکاری در سازمان‌های بین المللی مناسبات و اشتراکات بسیار خوبی با هم دارند. با سفر رهبر ملی ترکمنستان به تهران و مذاکره با رئیس جمهور روند توسعه مناسبات دو کشور شتاب خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز