امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    30700

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:54 | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

نیرو بر رسیدگی به مشکلات آبی روستاهای مرزی تاکید کرد 300x194 - وزیر نیرو بر رسیدگی به مشکلات آبی روستاهای مرزی تاکید کرداخبارگلستان – ترکمن نیوز – وزیر نیرو گفت: رسیدگی به مشکلات آبی روستاهای مرزی کشور به عنوان پایگاه های مهم مردمی و یکی از مکان های مهار آسیب های اجتماعی در اولویت برنامه های دولت قرار داشته و همه دستگاه های متولی باید همراهی کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، رضا اردکانیان پنجشنبه شب در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان اظهارداشت: از سوی دیگر توجه به این روستاها از منظر امنیت ملی هم در اولویت بوده و معتقدیم باید توجه بیشتری به این حوزه ها شود.
وی برنامه برای رفع مشکلات آب روستاهای مرزی گلستان را ایجاد مجمتع های آبرسانی روستایی بیان کرد، و افزود: اعتراف به اشتباهات از سوی مسوولان جای امیدواری را در میان مردم باز می کند، در 40 سال گذشته در بخش آب دچار اشتباه و اشکال در ارائه خدمات بودیم.
اردکانیان اضافه کرد: آب دارای مدیریت طبیعت است و نباید خلاف آن عمل کرد و این حوزه مقوله چند وجهی بوده و اگر هر یک از آنها تغییر کند، مشکل ایجاد می شود.
وی، آب را دارای جنبه های فنی، اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و امنیتی بیان کرد و گفت: آب مساله ای میان بخشی است و دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.
وزیر نیرو یادآور شد: در مدیریت آب تنها وزارت نیرو سهیم نیست، بلکه وزارتخانه های دیگر همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و حتی محیط زیست، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد باید خود را در این مساله سهیم دانسته و اثرگذاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: هرچند ساز و کار قانون اساسی ما را به این سمت می برد که مدیریت آب تنها با وزارت نیرو است، اما اگر همه بخش ها همراهی کنند ،مشکلات این بخش بهتر رفع خواهد شد.
وزیر نیرو بیان داشت: در حوزه جهاد کشاورزی با وجود ابلاغ بخشنامه منع کشت شالی در همه استان ها به جزء گیلان و مازندران، در کشور 170 هزار هکتار برنج کاری شده که رقم قابل ملاحظه ای آب مصرف می شود.
به گفته وی، برای حل معضل آب، اسفند سال گذشته کارگروهی متشکل از چهار وزیر و 2 معاون رییس جمهوری با عنوان ‘کارگروه سازگاری با کم آبی’ در سطح ملی و به تبع آن در سطوح استانی تشکیل شد تا به سمت اصلاح مصرف آب و مدیریت مصرف برویم.

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

 

منبع: irna.ir

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز