امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    102487

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:44 | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستانی 300x200 - والیبالیست گلستانی ارزشمندترین بازیکن باشگاه‌های آسیا شدترکمن نیوز:  پشت‌ خط‌ زن آق قلایی تیم والیبال فولاد سیرجان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  دبیر هیات والیبال استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : در یک ماه گذشته این دومین افتخار صابر کاظمی به عنوان ارزشمندترین بازیکن آسیاست.

پرویز فرخی ادامه داد : در اواخر شهریور و در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا هم کاظمی به عنوان بهترین بازیکن دست یافت.

مرحله ‌نهایی بیست‌ و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا امروز به پایان رسید و در دیدار نهایی تیم فولاد سیرجان نماینده ایران به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

صابر کاظمی متولد سوم دی ۱۳۷۷ در روستای ترکمن‌نشین قانقرمه از توابع آق قلاست که همانند بسیاری از ساکنان این استان، از کودکی با والیبال آشنا شد و به خاطر علاقه شدید و فیزیک بدنی مناسب، از کودکی به تمرین والیبال پرداخت و در یازده سالگی با عضویت در تیم میدان این شهر، فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.

وی زمانی که ۱۶ سال داشت توسط محمد وکیلی استعداد یاب تیم ملی کشف و به تیم ملی نوجوانان والیبال ایران دعوت شد و اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۸ هنگامی که برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بود، در لیگ ملت‌های والیبال مردان مقابل تیم ایتالیا تجربه کرد.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

روند رو به رشد والیبال گلستان با معرفی ستاره های متعدد در سال های اخیر ادامه داشته که اوج آن رقابت های آسیایی جاکارتا بود که در آن فرهاد قائمی و صابر کاظمی به همراه تیم ملی موفق به کسب مدال طلای این بازی‌ها شدند.

حضور مستمر در سطح اول والیبال کشور و معرفی چهره‌های نامدار و ملی‌پوش در سال‌های متمادی در کنار هواداران پرشور، گلستان را به قطب‌ این رشته در کشور تبدیل کرده اما رونق این ورزش در گلستان نیازمند احداث سالن اختصاصی و توجه بیشتر به رده‌های سنی پایه است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز