امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نیوزهفته بیستم ویژه 300x190 - “هفته بیستم” مسابقات اسبدوانی “کورس زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز:  هفته بیستم مسابقات اسبدوانی “کورس زمستان” ۱۳۹۷ گنبدکاووس با شرکت 51 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ در هفته بیستم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز پنجشنبه (9 اسفندماه ۱۳۹۷)، 57 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 6 رأس اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 51 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۷ دور 1000، 1200، 1550 و 1600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کانال تلگرامی اخبار اسبدوانی
t.me/HorsePress

 

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های 2 ساله، نژاد ترکمن،(برنده) به مسافت 1550 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب ایل سون صوفیان زودتر از خط پایان گذشت و قربان محمداودک با اسب یکه نور و محمد خوجملی با اسب جواهرمیر به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۴:۰۰) در دور دوم اسب‌های ۲ ساله، نژاد تروبرد، (Maiden)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که مبین قلرعطا با اسب آی ناز موفق به کسب مقام اول شد و پیمان قلرعطا با اسب نوا هج و نورمحمد فیضی با اسب ماداک تو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:۳۰) رقابت در دور سوم میان اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، (هندیکاپ کلاس 6) به مسافت 1200 متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب ساقه زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب اسحاق کم با اسب گل آی نور و امیر مختومی با اسب کلیپرکسب کردند.

نیوزهفته بیستم ویژه.jpg2  300x190 - “هفته بیستم” مسابقات اسبدوانی “کورس زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۵:۰۰) در دور چهارم اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، (هندیکاپ کلاس 7) به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که مهران نوبخت با اسب قوچ کر اوغلی موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب سرگل 2 و بنیامین جرجانی با اسب والا۲ به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۵:۴۵) رقابت در دور پنجم اسب‌های ۳ ساله، نژاد تروبرد، (هندیکاپ کلاس 3)، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب ریگان اولین نفر از خط پایان عبور کرد، بنیامین جرجانی با اسب ریوکوئین دوم شد، موسی محمدی با اسب ریوآچا مقام سوم را کسب کرد.

(۱۶:۱۵) در دور ششم اسب‌های ۳ساله، نژاد تروبرد ،(هندیکاپ کلاس 5)، به مسافت ۱۵۵۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که قربان محمد اودک با اسب ویلسون مقام اول این دور را کسب کرد، ستار مهرانی با اسب مون راکت و موسی محمدی با اسب هچ کوکو عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

بیستم کورس پنجم 300x191 - “هفته بیستم” مسابقات اسبدوانی “کورس زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۶:۴۵) رقابت در دور هفتم میان اسب‌های ۳ ساله، نژاد تروبرد (کلاس 1 (بنچ مارک 120)) به مسافت 1600 متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب ریوکنزو زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو و ستار مهرانی با اسب طلادار کسب کردند.

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام اول چابکسوار برتر این هفته از رقابتها شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

کورس اول:-

کورس دوم: سی آرسون – اقلیما – لیدی المیرا – امارات

کورس سوم: ال فلامینو

کورس چهارم:-

کورس پنجم:-

کورس ششم:-

کورس هفتم: ارس

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ  ۹۸۹/۵۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته بیست و یکم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، روز جمعه 10 اسفند ماه ۱۳۹۷ در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد. 

 

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز