امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Untitled 1 36 300x166 - مهندسی معکوس انتخاباتترکمن نیوز: رشید نافعی عضو هیات تحریریه ترکمن نیوز در یادداشت خود چنین نوشت:

عده‌ای از دوستان می‌خواستند دلیل سکوت و امتناع ما برای موضع گیری و عدم طرفداری از کاندید خاصی را جویا میشدند باید عرض کنم در طول چندین ادوار سعی کردیم در انتخابات گوناگون فعالانه و با دیدگاه مردم مدارانه حضور داشته باشیم و اخیرا در کنار دوستان اصلاح طلب با توجه به مانیفست مطالبات ایشان در رابطه با اقوام از حسن روحانی حمایت نمودیم ولی متاسفانه در اغلب زمینه‌ها رضایت خاطر حتی حداقلی نیز حاصل نگردید.
پس این بار نگارنده بر اساس تجربیات چند باره در این زمینه به اطلاع دوستان و مردم عزیز می‌رساند که بدون یک امتحان و آزمایشی عملی، نظر عده‌ای از دوستان را فارغ از انگیزه های شخصی یا دیگر نیتهایشان ٫ نمیتوانیم بپذیریم مبنی بر این که چون رفع دغدغه ها و مطالبات ما از ناحیه دوستان اصلاح طلب و اعتدالی ممکن نگردید ٫ بی گدار دل در گرو اصولگرایان و محافظه کاران بگذاریم.
از این منظر ناگفته نماند گرچه در نظر و تئوری دیدگاهی به اصلاحات قرابت بیشتری احساس میکنیم ولی در حوزه پراگماتیستی نشانه های بروز آن دیدگاهها در بستر و اتمسفر زندگی سیاسی٫ اجتماعی و اداری ما دگر زبانان و دگر عقیده مندان٫ احساس نگردید و نمود عینی و عملی نیافت.
و از آنجا که این عمر ادمی محدود است و تکرار تاریخی اشتباهات نابخشودنی خواهد بود و درس کم نمره ای برای آیندگان خواهد داشت٫ بنابراین این دفعه را مهندسی معکوس در انتخابات می‌نماییم و مردم را آزاد میگذاریم هر نوع نگاه و انتخابی و انتخابات داشته باشند. و بر خلاف ادوار گذشته که معمولاً قبل از انتخابات طرح و خواسته هایمان را میکردیم ٫ این دفعه این خواسته ها را بعد از انتخابات انجام داده و بقچه مطالبات مان را تحویل فرد منتخب می‌نماییم. در آن صورت رفتار ما در آینده به صورت یک هویت با مطالبات و دردهای مشخص به عملکرد رییس جمهور جاری و اردوگاه مربوطه اش بستگی خواهد داشت . به عبارتی دیگر اگر فرد منتخب تا چهار سال اول نسبت به رفع مطالبات اقدام نمود این حمایت ادامه پیدا خواهد کرد و گرنه دین ما برای حمایت مجدد ساقط خواهد شد.
چون ما به عنوان یک ایرانی و با هویت اصیل صداقت و اعتماد را در مرحله عمل قبلا با اعتماد به شعارها و حمایت و رای دهی به دیدگاههای پیشا انتخاباتی چندین باره به ثبوت رسانده ایم.
از این منظر اگر نگاهی به پراکندگی و ناتوانی در تصمیم گیری فعالان اقوام و اهل سنت در قالب هم اندیشی یا دیگر قالبها در نحوه مواجهه پارادوکس گونه با انتخابات و انتخاب مصداقی کاندیداها٫ بیاندازید خط سیر نگرانی این قلم مکشوف خواهد گردید.
اکنون با این مهندسی پسا انتخاباتی آیا میتوانیم ببینیم منتخبین جمهور ٫خودشان را در عمل نه در شعار و حرف درمانی در طول چهار سال اول و به امید ورود به دوره چهارساله دوم ٫ صداقت خودشان را به منصه ظهور برسانند؟؟!
سخن کوتاه و مجمل میکنم اگر خواستید خودتان شرح مفصل کنید چون شاعر میگوید

بیلسنگ آز سوزلولیگ ائنسانا ناغئش
از سوزلاپ کوپ زادی اتجک بول باغئش
پیدا بوق آسمانینگ گومموردیسیندن
بولوت لار دیمسا دا یاغدیریار یاغیش
ترجمه
بدان! کم گویی و در گویی بهترین زیبایی برای شماست
پس سعی کن با جملات و سخنان کوتاه٫ معانی عمیق و بلندی را منعکس کنی.
نیازی نیست حتما همیشه در میدان باشی و صدای آسمان خراشی داشته باشید
چون اگر نظری عمیق به ابرها بیندازید خواهید دید که با سکوتشان نیز می‌توانند ٫ ببارانند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز