امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    108906

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    22:58 | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1 300x184 - مسیر توسعه گلستان از گنبدکاووس می‌گذردترکمن نیوز:  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان، توسعه استان از مسیر توسعه این شهرستان می‌گذرد و باید از فرصت‌های موجود در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات گنبدکاووس برای رشد و شکوفایی گلستان بهره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ سیدمحمد دهنوی در نشست شورای اداری گنبدکاووس اظهار داشت: ۷۰ درصد از مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان مربوط به امور زیرساختی و پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای است که تمام استان از آن مزایای آن بهره می‌گیرند و ۳۰ درصد دیگر صرف سایر پروژه‌ها می‌شود و در بحث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس که پیگیری زیادی برای پیوست آن به بخش دوم مصوبات سفر شد سند مالکیت انتقال یافته و از محل اعتبارات ماده ۵۶ و یا تهاتر این بیمارستان ساخته خواهد شد.
وی بیشترین مصوبات سفر رییس جمهور در ۱۶ سفر هیات دولت به استان‌های مختلف را با حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال مربوط به گلستان دانست و گفت: بخشی از اعتبارات آن برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شاخصی در گنبدکاوس مانند استخر دانش آموزی، مرکز فنی و حرفه ای، مرکز لجستیک، جاده نفت، فاضلاب شهری و جمع آوری آب‌های سطحی، ایستگاه رادار هواشناسی، موزه بزرگ، میراث جهانی گنبد و سایت موزه شهر جرجان و طرح‌های آبخیزداری و کشاورزی اختصاص یافت.
دهنوی گفت: در مجموع به لحاظ اعتباری گنبدکاووس دومین شهرستان استان در بحث برخورداری از نعمت مصوبات سفر رییس جمهور است و قول می‌دهیم تا پایان سال ۱۴۰۲ تصفیه خانه این شهر به پایان برسد
وی با تاکید بر فراهم بودن بستر توسعه این استان از مسیر گنبدکاووس، گفت: مسوولان باید در کنار هم و طراحی نقشه راه مناسب، برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
دهنوی افزایش قیمت محصولات کشاورزی و ارتقای بهره‌وری در این حوزه با اجرای طرح‌های زهکشی اراضی، آبیاری تحت فشار، جلوگیری از خام فروشی و افزایش سطح زیر کشت را از جمله راهکارهای توسعه استان اعلام کرد و افزود: توسعه زهکشی اراضی و فعالیت‌های گلخانه ای گنبدکاووس برای رشد و شکوفایی اقتصادی در اولویت است و تا پایان سال ۱۴۰۲ کار زهکشی اراضی شمال استان با محوریت گنبدکاووس پایان می‌یابد.
به گفته وی، لازم است تا جمعی از افراد کارشناس و خبره در گنبدکاووس نقشه‌راه توسعه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات این شهرستان را طراحی کنند و استانداری هم از این طرح حمایت خواهد کرد.
دهنوی اضافه کرد: گنبدکاووس به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه دوم استان قرار دارد و لازم است با توجه به ظرفیت بالای حوزه روستایی آن، برای کمک به اشتغالزایی الگوهای پیشرفت روستایی مردم محور شکل گیرد.
وی توجه به کریدور شمال به جنوب را فرصتی مناسب برای توسعه استان گلستان دانست و گفت: توسعه ریلی استان باید تجارت محور شود چرا که ظرفیت ارتباطی خوبی میان ایران و ترکمنستان وجود دارد و در دولت سیزدهم با اراده مجموعه مدیریتی استان این اتفاق خواهد افتاد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: آمادگی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان و ایجاد پنجره واحد برای سرمایه گذاری از رویکردهای مهم دولت است و با توجه به ظرفیت‌های موجود، گنبدکاووس شهرستان نخست برای سرمایه‌گذاری در استان شناخته می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز