امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    20640

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:44 | ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

شیطان 300x200 - فردی که با نان و نمک مردم تن خود را پرورانده خونابه به دهان مردم می ریزداخباراجتماعی-ترکمن نیوز- فاروق محمدی: فردی که با نان و نمک مردم تن خود را پرورانده و مردم به او جایگاه بخشیده اند، این بار، خونابه به دهان مردم می ریزد و تن این مردم را می دَرَد؛ نه تنها تن، بلکه اعتقاد آنان را پایمال می کند و بدتر از آن، به کرده خود می بالد و رفتار وقیحانه خود را مستند کرده و منتشر می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از اهل سنت و سیاست، فردی که نام استادی دانشگاه را یدک می کشد! درس ادب و ادبیات به دانشجویان می دهد! این بار، لکه ننگی می شود در برابر دیدگان جامعه! لکه ننگی آمیخته با بی ادبی و وقاحت!

 

هر طور حساب شود، رفتار بی شرمانه ح. صمصام، استاد (بخوانید استادنما) ادبیات (بخوانید بی ادبی) دانشگاه آزاد اسلامی بلوچستان در توهین به 1- اسلام و آئین های اسلامی، 2 – توهین به مقدسات اهل سنت، 3- توهین به قوم بلوچ، تحمل ناپذیر و توجیه ناپذیر است. علاوه بر تمام این ها، سوءاستفاده از موقعیت تدریس در دانشگاه برای تسویه حساب های شخصی و خالی کردن عقده های حقیرانه خود در برابر قومی اصیل از مردن ایران، رفتاری نه تنها زشت، بلکه مزورانه و منافقانه است.

 

جایگاه این شخص مشخص است. مقام معظم رهبری تصریح کرده اند که «توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی حرام شرعی است». گفته شده است، دهانی که برای اختلاف افکنی در جامعه اسلامی باز می شود، دهان شیطان است. این، نه یک استاد دانشگاه و نه یک فرد خیرخواه برای جامعه، بلکه شیطانی مجسم است که برای پی افکندن تفرقه و شق عصای مسلمین تلاش می کند. این فرد، فارغ از هر عقیده ادعایی خودش، نه یک شیعه است و نه یک سنی!

 

هیچ ایرانی دلسوز، چنین نمی کند که این استادنمای دانشگاه کرده است. قوم بلوچ، از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند. بلوچ ها، مرزداران و مرزبانان این مرز و بومند. اهل سنت، یار و یاور جمهوری اسلامی بوده و هستند و همواره، چه در ایام دفاع از ایران و چه در ایام فتنه و نفاق، برادری و همدلی خود را ثابت کرده اند.

 

عموم مردم و نخبگان اهل سنت، هیچ گاه خود را از ایران و ایرانی و از نظام اسلامی، جدا ندانسته اند. اسلام و آئین های آن، در جان و جسم این مردم ریشه کرده است. اقامه نماز، تنها «خم و راست شدن» نیست که این استادنمای دانشگاه گفته است. نماز، اصلی ترین شعار اسلامی است، فارغ از هر مذهب و فرقه ای!

 

این استادنمای دانشگاه آزاد زاهدان، حرف هایی گفته است که مرور و بیان آن، هر ایرانی آزاده ای را شرمگین می کند و حتی این سوال را مطرح می کند که نکند این فرد از سلامت عقل و روان برخوردار نبوده است! چرا که آنچه وی گفته است، به نظر نمی رسد که تراوشات یک عقل سلیم باشد!

 

به هر حال، خبرهایی منتشر شده است که این فرد، به محض انتشار این مطالب، توسط نهادهای امنیتی سیستان و بلوچستان دستگیر شده است. این خبر، این نوید را می دهد که توهین های این استادنما بی پاسخ نخواهد ماند.

 

با تمام این ها، انتظار جامعه اهل سنت ایران این است که این فرد هتاک به اسلام و اهل سنت و بلوچ، به سزای رفتار خود برسد و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، محاکمه شود.

 

محاکمه این هتاک به مقدسات اهل سنت، مطالبه عمومی بخش بزرگی از جامعه ایران است و درس عبرتی خواهد بود برای آنان که قصد تفرقه افکنی، نفاق و دشمنی با ایران و جمهوری اسلامی دارند و طنینی است از وحدت تا زوزه های شیطانی این چنینی را فرونشاند و چشم بدخواهان را کور خواهد کرد. باشد تا ریشه دشمنان اسلام، ریشه هتاکان به مقدسات و توهین کنندگان به اقوام ایرانی خشک شود.

 

* فاروق محمدی، فعال اهل سنت کرد و از نویسندگان موسسه فرهنگی اجتماعی اساس جهان اسلام است.

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز