امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    99464

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:22 | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مک دونالد خانگی - طرز تهیه همبرگر مک دونالد خانگی!!ترکمن نیوز:  بعد از همه‌ گیری کرونا در سطح جهان و مراجعه کمتر مردم به رستوران‌ ها، مدیران مک دونالد تصمیم گرفتند تا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، دستور پخت همبرگر مک دونالد، پرفروش‌ ترین ساندویچ این کمپانی بزرگ را منتشر کنند.

طرز تهیه پرفروش‌ ترین ساندویچ جهان: برگر مک‌‌ دونالد!

همبرگر مک دونالد، پرفروش‌ ترین ساندویچ جهان است. مک‌ دونالد با حدود ۳۹ هزار شعبه در ۱۰۰ کشور جهان، رتبه دوم بزرگ‌ ترین رستورا‌ن‌ های جهان را بعد از استارباکس به خود اختصاص داده است. مجموعه مک دونالد ادعا می‌ کند که پرفروش‌ ترین غذای این رستوران، ساندویچ همبرگر است. بعد از همه‌ گیری کرونا در سطح جهان و مراجعه کمتر مردم به رستوران‌ ها، مدیران مک دونالد تصمیم گرفتند تا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، دستور پخت همبرگر مک دونالد، پرفروش‌ ترین ساندویچ این کمپانی بزرگ را منتشر کنند.

 

مواد لازم برای تهیه همبرگر مک دونالد برای یک نفر

پودر پیاز نصف قاشق چای‌ خوری
آب جوش ۲ قاشق چای‌خوری
گوشت چرخ‌ کرده راسته گوساله ۱۰۰ گرم
یک‌ چهارم قاشق چای‌ خوری نمک
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
سس خردل نصف قاشق چای‌ خوری
نان همبرگر مک دونالد ۱ عدد

ابتدا تمام مواد به‌جز سس خردل و سس کچاپ را حدود ۵ دقیقه به خوبی با یکدیگر ورز بدهید تا طعم و بافت یکنواختی پیدا کنند.

۲. بعد از ورز دادن، مواد را بین دو کیسه فریزر بگذارید و به شکل همبرگر دربیاورید. همبرگر را حدود ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا فرم منسجمی بگیرد.

۳. بعد از یک ساعت، برگر را روی منتقل یا کباب‌پز، بپزید. هر طرف برگر باید حدود ۳ دقیقه حرارت ببیند. اگر منقل یا کباب‌پز ندارید، می‌توانید کف تابه‌ای نچسب را با مقدار کمی کره چرب کنید و پس از اینکه تابه به اندازه کافی داغ شد، برگر را داخل آن قرار دهید.

۴. هرگز هنگام پختن همبرگر روی سطح آن فشار نیاورید تا چربی برگر از بافت آن جدا نشود. در این صورت، یک برگر کاملا نرم و آبدار خواهید داشت.

۵. وقتی که همبرگر در حال پختن بود، نان مک دونالد را از وسط باز کنید و یک سمت آن را آغشته به سس کچاپ و سمت دیگر را آغشته به سس خردلی که دستور داشتید، بکنید.

۶. پس از پخت برگر، آن را روی آن قسمت از نان که سس کچاپ زده‌اید، قرار بدهید.

۷. روی برگر خیارشور خردشده بچینید و تکه بعدی نان را روی برگر و خیارشور بگذارید. ساندویچ شما آماده است!

5 نکته درباره همبرگر

در صورت تمایل می‌توانید یک ورق پنیر چدار یا گودا روی برگر بگذارید تا ساندویچ خود را از همبرگر به چیزبرگر تبدیل کنید. برای این کار باید وقتی یک بار برگر را برگرداندید، پنیر را روی سطح پخته‌شده برگر بگذارید تا همزمان با پختن بخش پایینی برگر، پنیر هم آب بشود.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری قارچ را ورقه کنید و با کمی کره، نمک، پودر سیر و فلفل سیاه تفت بدهید تا آب قارچ کاملا کشیده و قارچ شما سرخ بشود. بعد از پخت کامل برگر می‌توانید قارچ‌های سرخ‌شده را داخل ساندویچ همبرگر بریزید تا یک قارچ‌برگر هیجان‌انگیز داشته باشید.

بسیاری از افراد دوست دارند که مقداری پیاز کاراملی در ساندویچ برگر خود داشته باشند. برای تهیه پیاز کاراملی مخصوص برگر، کافی است تا یک عدد پیاز متوسط را به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس پیاز‌ها را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن، ۴ قاشق غذاخوری آب جوش و ۱۰ گرم کره داخل تابه گودی بریزید و درِ تابه را بگذارید. حرارت را ملایم کنید تا پیاز‌ها به آرامی بپزند و در نهایت سرخ و کاراملی بشوند. در دقایق آخر می‌توانید کمی نمک و پودر فلفل به پیاز‌ها اضافه کنید.

یکی از بهترین همراهان ساندویچ برگر، مخلوط پیاز و جعفری است. شما می‌توانید برای یک عدد ساندویچ همبرگر، یک پیاز کوچک و ترجیحا بنفش را به صورت خلالی نازک برش بزنید و سپس ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری جعفری خردشده به پیاز‌ها اضافه کنید. این ترکیب را در آخرین مرحله داخل ساندویچ برگر بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

درنهایت اینکه نان برگر مک دونالد در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی در دسترس است!

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز