امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

21 300x184 - رشد ۹۵ درصدی صادرات گلستان به اوراسیاترکمن نیوز-  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات انواع کالای تولیدی این استان به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا پارسال در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵ درصد بیشتر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  درویشعلی حسن‌زاده در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر توسعه روابط خارجی به‌ویژه ارتباط با همسایگان شاهد رونق تجارت خارجی و صادرات در گلستان بودیم.

وی حجم صادرات گلستان در سال گذشته را ۳۲۶ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات گلستان به ۲۹ کشور هدف انجام می‌شود که از این تعداد، ۱۲ کشور اروپایی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد ۱۰۹ درصدی صادرات به قزاقستان و ارمنستان خبر داد و تاکید کرد: روند صادرات به ترکمنستان هم در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته و در حالی که میزان صادرات به این کشور در شروع دولت سیزدهم ۱۰ الی ۱۲ درصد بود در حال حاضر به ۲۱ درصد رسیده است‌.

حسن‌زاده در ادامه به اقدامات انجام‌شده برای احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل گلستان اشاره کرد و توضیح داد: یکی از دغدغه‌های ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بازگشت واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید است تا علاوه‌بر رونق تولید، نیروی کار به‌عنوان سرمایه عظیم نیروی انسانی بر اثر تعطیلی واحد تولیدی دچار چالش نشوند.

وی با بیان اینکه پارسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکل ۲۱۱ واحد اقتصادی گلستان بررسی شد اضافه کرد: این کارگروه سال گذشته ۲۴۴ مصوبه داشت که ۸۵ درصد آن اجرا شد.

حسن‌زاده تاکید کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۳۰ واحد راکد گلستان به مدار تولید برگشت که از این تعداد، ۹۷ واحد مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت بود.

به گفته وی پارسال و با فعالیت دوباره ۳۵ واحد تولیدی راکد گلستان، ۴۸۰ شغل احیا شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز