امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    122452

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:14 | ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

سلامت 300x188 - جذب گردشگر سلامت از ترکمنستان و قزاقستان در گلستانترکمن نیوز:  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب و در حد جهانی بخش درمان این استان گفت: مقدمات جذب گردشگر سلامت از ترکمنستان و قزاقستان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ سعید گل‌فیروزی با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار کرد: فعالیت سه مرکز آنژیوگرافی و سه مرکز جراحی قلب، یکی از مهمترین جاذبه‌ها برای ورود گردشگران سلامت است که در کنار آن تکمیل نیازهای درمانی دیگر مورد توجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مراکز مورد توجه گردشگردان سلامت در گلستان، استفاده از ظرفیت جراحی زیبایی است که تاکنون چند گردشگر خارجی از امکانات مراکز درمانی استان در این بخش استفاده کرده و قابلیت گسترش آن نیز وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در ادامه به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بخش درمان استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز جراحی قلب باز در گنبدکاووس و گرگان با توجه به فعالیت یک مرکز در کردکوی، از شاخص‌ترین اقدامات یکسال اخیر دولت بود که بخشی از دغدغه مردم برای درمان بیماری فراگیر قلب را کم کرد.

گل‌فیروزی اضافه کرد: بسیاری از عمل‌های قلب مورد نیاز مردم گلستان در این مراکز انجام می‌شود و تلاش داریم با حضور متخصصان و کادر پزشکی و جراحی متخصص و مجرب، امکان انجام عمل پیوند قلب را در گرگان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته اولین دستگاه ام‌آرآی دولتی در گنبدکاووس راه‌اندازی شد و بعد از آن ۲ دستگاه دیگر در گرگان و علی‌آبادکتول نصب شد که منتظر صدور مجوز بهره‌برداری هستیم.

وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آزادشهر نصب شده و دستگاه غیر آنژیوگرافی کردکوی نیز راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همچنین دستگاه توموتراپی در بیمارستان پنج آذر گرگان نصب شده که پس از اخذ مجوز سازمان‌ انرژی اتمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

گل‌فیروزی در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها می‌توانند برای تنویر افکار عمومی با توجه به حجم کارها و فعالیت دشمنان در بستر و فضاهای مجازی تاثیرگذار باشند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز