امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    127901

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:57 | ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ارساری 300x273 - تبادل فرهنگی میان اقوام نیاز مبرم و اساسی شهروندان بندرترکمن استترکمن‌نیوز – طاهر جانی – عضو شورای اسلامی شهر بندرترکمن گفت: گسترش تبادلات فرهنگی بین اقوام در مجموعه شهری بندرترکمن از نیازهای اساسی این شهرستان ساحلی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالرزاق ارساری در گفتگو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره تحت عنوان وحدت و همدلی اقوام در سرزمین برادری شهر بندرترکمن که قرار است طی پنجم اردیبهشت ماه در میدان مخدومقلی فراغی این شهر به اجرای عمومی درآید طرحی نو است که موجب تقویت وحدت و انسجام میان اقوام ساکن در این شهرستان است.

وی افزود: سالیان متمادی است که طوایف مختلفی از ترکمن‌ها که ساکنان بومی این منطقه هستند و قزاق‌ها در این شهر سکونت دارند که هر یک دارای تاریخچه ای کهن و ماندگار از پیشینیان خود می‌باشند و از طرفی سایر اقوام مهاجر نیز در این شهرستان از هر رنگ و قومی طی ۵۰ سال اخیر سکونت گزیده‌اند.

ارساری تصریح کرد: جشنواره مذکور می‌توانست مدت‌ها پیش از این در برنامه قرار بگیرد، زیرا می‌طلبد که اقوام در غالب برنامه‌های متنوع فرهنگی به گفتمان از نزدیک با یکدیگر پرداخته و اشتراک دینی، مذهبی و فرهنگی خود را در غالب اجراهای میدانی به تبلور در آورند.

فرهنگی 225x300 - تبادل فرهنگی میان اقوام نیاز مبرم و اساسی شهروندان بندرترکمن است

وی ضمن تاکید بر این مطلب که خوشبختانه شورای شهر بندرترکمن همسو با شهرداری تاکنون برای جلب رضایت شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، بادآور شد: شورای اسلامی شهر دوره‌ی ششم، همت خود را در راستای اجرای طرح‌های بیشتری از عمران و آبادانی قرار داده است، لیکن مجموعه شهری ما به تبادل فرهنگی میان اقوام نیاز مبرم و اساسی دارد و بشخصه امیدوارم برنامه‌های این‌چنین در اولویت برنامه‌های فرهنگی شهرداری گنجانده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرترکمن خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانیم که اساس پیشرفت در یک جامعه اهتمام بیشتر در احیای اجراهای عامه پسند می‌باشد. لذا نخستین جشنواره وحدت و همدلی میان اقوام را مبنا قرار می‌دهیم تا از این بستر پلی به‌سوی آینده روشن بسازیم.

براساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: جشنواره وحدت و همدلی اقوام برای اولین بار در سرزمین برادری «شهر بندرترکمن» با حضور سفیران کشورهای قزاقستان و تورکمنستان همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره غذا برگزار می‌شود.

تجربه ثابت کرده است، پیشرفت یک شهر با ترویج فرهنگ‌های سالم تحقق می‌یابد و از این رو دست متولیان متفکر و اندیشمند را به گرمی می‌فشاریم.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز