امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    118601

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:56 | ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ازبکستان 30 300x200 - بررسی گسترش همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی ایران و ازبکستانترکمن نیوز:  در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گسترش همکاری های فیمابین خصوصا در زمینه های ترانزیت و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حسین امیرعبداللهیان در دیدار بختیار سعیداف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان با وی، بر اهمیت مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف خصوصاً ابعاد مرتبط با همکاریهای اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک تاکید و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور برای ارتقای روابط، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود برای این مهم تصریح کرد.

بختیار سعیداف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری های فیمابین خصوصاً در زمینه های ترانزیت، همکاری ها در حوزه اکو، حقوق بشر و سازمانهای بین المللی، از برنامه ریزی برای برگزاری سران کشورهای عضو اکو در تاشکند خبر داد و بر لزوم تقویت هماهنگی بین دو کشور در این خصوص تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص آخرین وضعیت مناسبات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمودند.

شرایط افغانستان به عنوان همسایه مشترک دو کشور و تاکید طرفین بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در این کشور، کریدورهای بین المللی حمل و نقل از جمله کریدور شمال – جنوب، موافقتنامه جدید تعرفه ترجیحی و تاکید بر لزوم ارتقاء حجم تبادلات تجاری، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی امیرعبداللهیان و بختیار سعید اف در این دیدار بود.

وزیر حمل و نقل ازبکستان نیز که برای دیدار و گفتگو با همتای ایرانی خود در جمع هیئت سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان به کشورمان حضور دارد، در این نشست هیئت ازبکستان را همراهی می کرد.

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع: mehrnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز