امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

7 300x186 - انتخابات 98 کارزار تقابل عنصر تجربهتورکمن نیوز: به زعم اکثر صاحب نظران اجتماعی،ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقابل تجربه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ برخی از داوطلبین کم تجربه و بدون تجربه که بدون در نظر گرفتن مصالح عموم و به امید تایید صلاحیت در وهله نخست و رد صلاحیت چهره های شاخص اقدام به ثبت نام کرده و احتمالا رویای یک دوره نمایندگی مردم را چندان دور از ذهن نمی بینند.

این نوع ورود به انتخابات مجلس که در دوره گذشته نیز به چشم دیده شد، اکنون به مهمترین چالش واجدین شرایط رای دهنده تبدیل شده است. در حوزه های مختلف استان گلستان طوایف کمافی السابق به عنوان عامل تعیین کننده عمل می کنند و بنابراین احتمال چند قسمت شدن آرا در همه صندوق ها وجود دارد.

در سابقه فعالیت تعدادی از چهره های نو، حتی انجام یک مورد سخنرانی در پشت تریبون رسمی دیده نمی شود. حتی یک مورد که بتواند توجیه کننده ثبت نامشان برای کاندیداتوری مجلس باشد. نماینده منتخب از میان این طیف چگونه می خواهد مدافع حقوق مردم در بهارستان باشد؟ این قبیل اشخاص با رزومه های کاملا تهی به فرض راه یافتن به ساختمان بهارستان، درباره مسائلی چون سازمان انرژی اتمی، مسائل خاورمیانه، توسعه مناطق مختلف حوزه انتخابیه و احقاق حقوق مردم چه حرف تازه ای برای گفتن خواهند داشت؟!

با احترام به آن دسته از داوطلبین که دارای وزن سیاسی و اجتماعی بوده و با نیت خدمت وارد رقابت ها می شوند، باید گفت روند ثبت نام ها در انتخابات یازدهم از شکل متعارف خود خارج شده و هرکسی که فکر می کند می تواند در این ره آورد کیسه ای برای خودش بدوزد، ضمن دور از دسترس ندیدن رویایی طلایی، با بهانه و بی بهانه تصمیم به کاندیداتوری می گیرد. لذا چندان بیراه نیست که فعالان انتخاباتی و صاحب نظران سیاسی نگرانی شان را بابت ثبت نام داوطلبین کم تجربه و افراد فاقد تجربه و میدان ندیده پنهان نکنند.

به صراحت می توان گفت کاندیداتوری کسانی که به شدت تشنه رسیدن به صندلی قدرت و بهره برداری از امتیازات آن هستند خود یک مشکل و چالش بزرگ در کشور ما بشمار می رود. اگر روزی برسد که ناخدای یک کشتی بتواند هواپیمایی را از میان توده پر تلاطم جوی به فرودگاه امن هدایت کند، آنوقت شاید بتوان اندکی باور کرد واجدینی که فاقد تخصص سیاسی و میدانی هستند نیز می توانند از حقوق مردم درمجلس دفاع نمایند.

بازنشر: تورکمن نیوز

منبع: avayesunnat

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز