امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    123881

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:35 | ۲۳ آبان ۱۴۰۲

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ملی مسکن 2 300x169 - الحاق زمین ۲۴ هکتاری نهضت ملی مسکن در گنبدکاووسترکمن نیوز-  مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برنامه ریزی‌های لازم برای الحاق زمین ۲۴ هکتاری در گنبدکاووس برای تامین مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛از صداوسیما، مهدی ملک گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در سطح استان ۲۷۵ هکتار زمین به صورت قطعی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون برای احداث ۱۷ هزار و ۵۵۰ واحد در استان زمین تامین شده، گفت: بر اساس تعهد گلستان در طرح نهضت ملی مسکن، در این استان به ۹۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن نیاز است.

ملک ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، چنانچه اراضی شناسایی شده به طرح الحاق شود، عملیات اجرایی چهار هزار و ۲۴۲ واحد نیز در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اصلی‌ترین موضوع شورای فرعی مسکن استان را تعیین تکلیف اراضی موجود در شهرستان گنبد عنوان کرد و گفت: در شهرستان گنبد کاووس ۱۱ هزار ۷۲۷ متقاضی حائز شرایط (سه استعلام سبز) هستند.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۲۶ متقاضی موثر بوده که چهار شرط دریافت مسکن را دارا بوده و باید برنامه ریزی برای واگذاری مسکن به آن‌ها انجام شود.

ملک همچنین گفت: با توجه به تعداد متقاضیان مسکن در شهر گنبد کاووس ۶۵ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و ۱۰۰ هکتار برای پاسخگویی به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در جلسه شورای فرعی مسکن استان، مباحث مربوط به تامین زمین در شهرستان گنبد کاووس مطرح و مقرر شد و به استناد سند جامع ناحیه‌ای شهر گنبد، برنامه ریزی‌های لازم برای الحاق یک قطعه زمین ۲۴ هکتاری در این شهرستان به طرح نهضت ملی مسکن، انجام شود.

وی افزود: با الحاق این اراضی، زمین‌های مورد نیاز متقاضیان مسکن در شهرستان گنبد کاووس تامین خواهد شد.

ملک گفت: همچنین اقدامات لازم برای تامین یک قطعه زمین ۶۵ هکتاری در گنبد کاووس در جلسات شورای مسکن و شورای فرعی مسکن استان انجام و پس از سیر مراحل قانونی، برنامه ریزی‌های لازم برای ساخت مسکن در این زمین انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز