امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    61567

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:24 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مسلح آجا 300x200 - اقتدار و قدرت نیروهای مسلح مانع بروز جنگ شدتورکمن نیوز:  معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: بعضی ها برجام را مانع جنگ می دانستند، ولی این اقتدار و قدرت نیروهای مسلح بود که مانع بروز جنگ شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  امیرسرتیپ دوم دکتر اکرمی نیا امروز درجمع فرماندهان و کارکنان تیپ ۲۳۰ با تشریح اوضاع سیاسی ایران و خاورمیانه و شرایط برجام اظهار کرد: امروزکشور ما به درجه ای از قدرت در جامعه بین الملل رسیده که رقیب آمریکا در جهان به حساب می آید.

وی با اشاره به افول قدرت‌های استکباری در جهان تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی آمریکا و شوروی دو قدرت اصلی جهان بودند، به طوری که در آن زمان به جنگ بین آنها جنگ نرم می‌گفتند از زمان جنگ جهانی دوم تا زمان فروپاشی شوروی، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، امروزه قدرت به دو قطب اسلامی و استکباری تقسیم می‌شود، آمریکا هم به این امر و سخن رهبری اعتقاد دارد.

اکریمی نیا با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ایران گفت: می‌خواهند تحت فشار حداکثری، قدرت را از کشور ایران بگیرند و مردم ایران را با چند مولفه در منگنه بگذارند.

وی گفت: بعضی ها برجام را مانع جنگ می دانستند ولی این اقتدار و قدرت نیروهای مسلح بود که مانع بروز جنگ شد. چون آمریکایی ها می دانند که اگر ضربه اول را بزنند، ضربه دوم رامتحمل می شوندکه خسارات سنگینی را بر آنها وارد می کند.

اکرمی نیا به خروج و بدعهدی آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: در همین راستا به اروپا مهلت دادیم و با توجه به تعهداتی که ما در برجام باید می‌دادیم و دادیم آمریکا هم تعهد به برداشتن تحریم‌ها داد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها به دو بخش اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، افزود: آنها تعهد نسبت به برداشتن تحریم اولیه را ندادند که شامل تحریم ایران توسط شرکت‌ها و صنایع خودشان است ولی تعهد به برداشتن تحریم ثانویه را دادند که شامل تهدید کشورهای دیگر می‎شدند.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: اروپاییان با توجه به کناره گیری آمریکا قبول کردند که به برجام عمل کنند ولی تا الان هیچ کاری دراین زمینه انجام ندادند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز