Etelaf 15 Khاخبار جهان-تورکمن‌نیوز- ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که قطر از این ائتلاف به دلیل حمایت از تروریسم اخراج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که عملیات «توفان قاطعیت» (تجاوز به یمن) را هدایت می‌کند امروز-دوشنبه- اعلام کرد که مشارکت قطر در این ائتلاف به پایان رسیده است به عبارتی دیگر قطر از این ائتلاف اخراج شده است.

در بیانیه فرماندهی این ائتلاف آمده است: فرماندهی ائتلاف عربی حمایت از دولت (به اصطلاح) قانونی در یمن اعلام می‌کند که تصمیم گرفته است که به مشارکت کشور قطر در ائتلاف عربی به دلیل اقداماتش در حمایت از تروریسم و حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن از جمله داعش و القاعده پایان دهد.

در بیانیه اخراج قطر از ائتلاف عربی به رهبری عربستان دوحه متهم به همکاری با انصار الله در یمن شده است که با اهداف این ائتلاف در تناقض است.

این در حالی است که قطر روز گذشته اعلام کرد که شش نظامی این کشور در درگیری‌های مرزی عربستان و یمن زخمی شدند. قطر هزار نظامی خود را در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان و برای مشارکت در تجاوز به یمن به عربستان اعزام کرده است که چهار نظامی آنها کشته شدند.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی،بحرین، امارات و مصر صبح امروز دوشنبه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و این کشور را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی و ترویج افکار تروریستی از طریق رسانه‌های قطری کردند.

 

مطالب مرتبط:

پرسنل بیمارستان‌های گنبدکاووس در سوگ سالروز رحلت امام خمینی

راجرز و اسکاتلندی‌ها به دنبال خرید ستاره فوتبال ایران

فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان این که دشمن در تلاش برای هست

نخستین کلاس «شهید شناسی»کشور در مدرسه بیگ‌زاده گنبدکاووس برگ

جنازه ماهی‌گیر اهل گُمیشان پس از 24 ساعت جستجو در دریای خزر

تلاش بیش از هزار مهاجر آفریقایی برای ورود به «سبته» اسپانیا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram