Hamayesh 16dey 13اخبار اقتصادی – تورکمن‌نیوز:  این مراسم با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران، استاندار گلستان، رؤسای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سالن اجتماعات دانشگاه شمس گنبد کاووس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده گلستان ضمن تقدیر و  تشکر از صادرکنندگان اظهار داشت: با وجود  موانع وسنگلاخ‌های موجود، صادرکنندگان توانسته‌اند  نام ایران را همچنان بر لوح سپهر بازار جهانی نگه دارند، واین جای بسی تقدیر است .
شافعی  در ادامه اظهار داشت: اگر صادرات را به عنوان نوک پیکان اقتصادی در دنیا برآورد می‌‌شود این نوک پیکان زمانی موفق می‌باشد که از پشتوانه تولید قوی برخوردار باشد.
وی در ادامه سخنانش گفت: برای اولین بار در کشور ما  صادرات بر واردات پیشی گرفته است. اما این امریست که  اتفاق افتاده  همه ظرفیت صادرات ما نیست و ظرفیت صادرات ما خیلی بیشتر از ارقام واعدادی است که به آن رسیده‌ایم.
وی افزود:  در حال حاضر خوشبختانه اتفاقات میمونی را در کشور شاهد هستیم، اینکه با تلاش‌های فراوان دیوار بلند تحریم شکسته شده است.
رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین اظهار داشت: زخم‌های حاصل از تحریم‌ها زخم‌های عمیقی است و انتظار اینکه این زخم‌ها در فاصله کوتاه با اقدامات اورژانسی ترمیم یابد، نیست، ولی با این وجود نباید از تلاش غافل باشیم.
شافعی همچنین دیپلماسی کشور را فعال خواند و گفت : باید پیوند خیلی خوب و مناسبی بین دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی اقتصادی برقرار شود.
رییس بازرگانی ایران،  بررسی دپارتمان ویژه برای استان‌های مرزی وتشکیلاتی کار کردن را بخشی از برنامه‌های آتی برای بخش خصوصی ذکر کرد .
وی همچنین از رابطه خوب مدیران دولتی  و بخش خصوصی در گلستان تقدیر کرد وآن را یک فرصت خوب برای توسعه در استان برشمرد.
وی موقعیت گلستان را از لحاظ جغرافیایی مهم خواند وگفت: گلستان دارای دو ویژگی  همسایه بودن  و خویشاوندی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان دارد که از این لحاظ استان بی‌بدیلی می‌باشد.
وی همچنین از ایجاد نقشه توسعه منطقه‌ای در استان‌های مرزی توسط اتاق بازرگانی ایران و با کمک  اتاق بازرگانی گلستان  خبرداد واظهار داشت: با توجه به اینکه وزرات کشور هم این دیدگاه را دارد امیدواریم با تفویض اختیار مدیران استان، توجه بیشتری به این استان شود تا این امر  موجبات توسعه استان گردد.
به گزارش خبرنگار تورکمن‌نیوز :  استاندار گلستان نیز در این مراسم با برجسته خواندن اقدام‌های اقتصادی دولت، اظهار داشت:  بدخواهانی وجود دارند که می خواهند  امید، مشارکت و اعتماد مردم را از بین ببرند.
حسن صادقلو در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان اظهار داشت: این مثلث را در امر صادرات و تولید مهم برشمرد.
استاندار در ادامه بیان داشت: در هر صورت لازم است برای تدوام امید و به تبع آن مشارکت در جامعه، سیر اقدامات دولت را در طی سه سال اخیر  مرور شود.
وی همچنین از ایجاد بیش از  ۵۰۰ کارگزاری با خارج و گشایش ال سی خبر داد.
صادقلو در ادامه یکی از آسیب‌های موجود در بحث صادرات را مستقل عمل کردن برخی بنگاه‌ها در صادرات خواند و گفت: نمی‌شود که بنگاه کوچک اقتصادی خودش به صادرات مشغول شود باید هولدینگ های قدرتمندی ایجاد شود تا در جهت صادرات استفاده شود.
وی همچنین از تشکیل ۲۳ جلسه کارگروه تسهیلات استان خبر داد و گفت:  به  ۳۱۲ واحد تولیدی در استان بالغ بر ۳۸۴ میلیاردتومان تسهیلات اعطا شده است.
صادقلو در خاتمه صحبت‌هایش حذف مجوزها واستعلام‌هایی که باعث از بین رفتن منزلت سرمایه‌گذار می‌شود را خواستار شد.
در پایان این مراسم از صادر کنندگان برتر استان تقدیر و لوحی به رسم یادبود اهدا شد. صادرکننده ممتاز استان نیز  شرکت فرآورده‌های شیر صباح  به مدیر عاملی ابراهیمی معرفی گردید.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

مطالب مرتبط:

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان گلستان

100هزار تومان ناقابل اضافه حقوق کارمندان در سال 94

اجرای ۱۹ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه‌های آبرسانی در استان گلس

لیگ والیبال جوانان/ صعود هاوش گنبد

افتتاح مرکز درمان و تشخیص ناباروری در گلستان

هویت افراد مشخص نیست/کشف ۲ جسد در کردکوی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram