Tahajom Farhangi Logoتورکمن نیوز- فرهنگی: ائمه جمعه شهرستان‌های استان گلستان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره دانشگاه‌ها، تاکید کردند: دانشگاه‌ها و مراکز علمی محیط پرورش اقشار آینده‌ساز هستند و دانشگاه‌های ایران اسلامی باید تربیت دهنده مسلمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کشیری امام جمعه کلاله ظهر دیروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار داشت: دانشگاه‌های ایران اسلامی باید تربیت دهنده مسلمان باشد و روسای دانشگاه‌ها باید نسبت به رشته‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: باید از برگزاری برنامه‌های مختلط با عناوین برنامه‌های فرهنگی و اردویی جلوگیری شود.

امام جمعه کلاله تصریح کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم و در این دوران هر جا به جوانان اعتماد کردیم به نتیجه رسیدیم و باید همانند دوران دفاع مقدس و موضوع هسته‌ای به جوانان تکیه کرده و میدان دهیم.

کشیری خواستار مبارزه دولتمردان با فساد شد و افزود: جوانان ما بیکار هستند و همچنان بازنشستگان در حال کار کردن هستند و باید مسئولیت ها به اهل کار داده شود.

وی اظهار کرد: ایرانی‌ها مفتخر به پیروی از اهل بیت را همیشه در تاریخ به همراه دارند و از برکت عشق به اهل بیت(ع) است که دلاورمردان ما و سردار اسلامی سلیمانی به دفاع از سرزمین سوریه و عراق می‌پردازند.

امام جمعه کلاله به تجاوزان و جنایت های داعشی ها اشاره کرد و گفت: این گروه ها با حمایت دلارهای امریکایی اهداف و مقصود خود را انجام می‌دهند و امیدواریم با همت مسلمانان سوریه و دلاورمردان کشورمان شرایط سوریه خالی از تروریست‌ها و امن خواهد شد.

 

امام جمعه گنبدکاووس: مراکز علمی محل تربیت اسلامی نسل جوان است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس امروز در جمع نمازگزاران این شهر، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع استادان و روسای دانشگاه‌ها، اظهار داشت: امروز مراکز آموزش عالی باید در تربیت اسلامی نسل جوان و رشد علمی کشور تلاش مضاعف داشته باشند.

وی افزود: سال‌هاست که دشمنان اسلام، برای دور کردن نسل جوان از آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند و ما نباید نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برخی کلیدواژه‌های سخنان رهبری در جمع استادان و روسای دانشگاه‌ها کشور، افزود: آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برگزاری اردوهای فرهنگی به صورت مختلط فساد‌آور است و باید جلوی آن را گرفته شود.

حجت الاسلام سبحانی، توجه به جوانان ارزشی و انقلابی، تلاش برای رشد علمی کشور و تربیت اسلامی نسل جوان را از دیگر خواسته های رهبری از دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: اگر جوان ما براساس آموزه‌های اسلامی تربیت شود، دشمنان نخواهند توانست توطئه‌های شوم خود را علیه جوانان ما عملی کنند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های جوانان متعهد و ولایتمدار این مرز و بوم، ایران اسلامی در زمینه های مختلف به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده که باید استمرار یابد.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، برلزوم مطالعه کتاب های مفید ازسوی نسل جوان تاکید کرد و گفت: نسل جوان ما باید علاوه بر کتاب‌های درسی خود، حداقل چند ساعت در روز مطالعه مفید داشته باشند.

وی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در خنثی کردن توطئه گروهک‌های تکفیری و داعشی که قصد انجام اقدامات تروریستی درمراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درنقاط مختلف کشور را داشتند، قدردانی کرد./خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط:

جوان 30 ساله بر اثر غرق شدن در چشمه لال گالیکش جان سپرد

گلستان در تاسوعا و عاشورای حسینی بارانی است

تصویب راه‌اندازی بخش ایزوله تنفسی در بیمارستان‌های گلستان

فرماندار مینودشت: فرهنگ کتابخوانی در مکان‌های عمومی توسعه یا

حمل‌ و نقل بار در راه‌آهن شمال شرق بیش از ۱۶۳ درصد افزایش یا

تایید صلاحیت 95 درصد از داوطلبان انتخابات شوراها در هیات‌های

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram