Tejarat 26 Tاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارمنستان از سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشور استقبال می‌کند، گفت: با توجه به موقعیتی که گلستان دارد، این استان زمینه افزایش همکاری تجاری، کشاورزی و گردشگری با ارمنستان را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  آرتاشس تومانیان روز دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان در گرگان با بیان اینکه معرفی چند تن از سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه داروسازی برای سرمایه‌گذاری دراین کشور انجام شده است، گفت: آمادگی برای همکاری با فعالان اقتصادی گلستان نیز برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های استان گلستان برای افزایش مراودات تجاری با ارمنستان در آینده بیشتر بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه ارمنستان از سرمایه‌گذاران ایرانییان برای فعالیت در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند، گفت: دولت ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات و انرژی‌های تجدیدپذیر از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.
به گفته وی ارمنستان دو منطقه آزاد تجاری شامل خدمات فنی و مهندسی و جواهر و ساعت سازی فعال دارد و یک منطقه آزاد تجاری عمومی نیز در همسایگی ایران در حال تاسیس است که سرمایه گذاران خارجی را در این مناطق برای فعالیت جذب می‌کند.
سفیر ارمنستان در ایران، حجم سرمایه گذاری خارجی در پنج سال اخیر در ارمنستان را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و آرژانتین در حوزه‌های انرژی، مخابرات، صنایع معدنی و موادغذایی انجام شده است.
وی در خصوص مزایای جذب سرمایه‌گذار خارجی در ارمنستان نیز گفت: در این کشور برای جذب سرمایه‌گذار خارجی محدودیت وجود ندارد و سرمایه گذار می تواند شرکت ثبت کرده و 100 درصد سهام از آن خودشان باشد و همچنین زمین برای سرمایه‌گذاری خرید کند.
کشور ارمنستان با وسعت 30 هزار کیلومترمربع در شمال غرب کشورمان واقع شده و 3 میلیون نفر جمعیت دارد.
در این نشست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: استان گلستان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، شیلات و گردشگری است که ظرفیت صادرات به کشور ارمنستان را دارد.
رمضان بهرامی افزود: به عنوان نمونه زنجیره تولید مرغ استان گلستان از کشورهای اروپایی فاصله ندارد و آماده صادرات این محصول به کشور ارمنستان هستیم.
وی به پرورش میگو به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های استان گلستان اشاره کرد و گفت: می‌توانیم همکاری‌های خوبی را در این زمینه با ارمنستان داشته باشیم.
در این نشست شماری از فعالان اقتصادی گلستان در خصوص وضعیت ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران در صورت سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان طرح سوال کردند که سفیرارمنستان در جمهوری اسلامی ایران به آنان پاسخ داد.
در استان گلستان بیش از 800 بازرگان درحوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی دارد.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: www.irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

تشنگی خلیج گرگان/ تشکیل کارگروه نجات در گلستان

جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان

برگزاری همایش رأی اولی‌ها در گنبدکاووس

حضورحداکثری مردم در انتخابات باعث تثبیت شأن و جایگاه نظام و

امپراطور صحرا در مسابقات آلیش جهان بر سکوی قهرمانی ایستاد

هوای بارانی گلستان در روز طبیعت/بارش برف در ارتفاعات

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram