sazeman pezeshk ghanoni 01اخبار گنبد- تورکمن نیوز: رئیس پزشکی قانونی استان گلستان گفت: ساختمان مرکز پزشکی قانونی شهرستان گنبدکاووس در حال احداث است اما پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته و نیازمند توجه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسین زارعی صبح امروز در نشست شورای قضائی دادگستری گلستان با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به عملکرد پزشکی قانونی در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در بخش کارشناسی‌های معاینات عمومی در مجموع 42 هزار و 209 معاینه کارشناسی در استان در سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته 967 جسد برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی آورده شده که 930 جسد علت فوت تعیین شده و 140 مورد کمیسیون پزشکی نیز برگزار و اعلام نتیجه شده است.

رئیس پزشکی قانونی استان گلستان تصریح کرد: در سال گذشته 62 پرونده قصور پزشکی وارد پزشکی قانونی شد که 32 مورد پرونده اثبات شده و به دستگاه قضائی ارسال شده است.

زارعی گفت: همچنین در سال گذشته 2 هزار و 192 مورد در آزمایشگاه‌های بررسی شده و در مجموع 50 هزار و 741 نظر کارشناسی در سال گذشته در پزشکی قانونی استان صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار 4 ماهه نخست گفت: نظرات کارشاسی ارائه شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته و 17 هزار و 644 هزار پرونده نیز در آزمایشگاه ما بررسی شده است.

رئیس پزشکی قانونی استان گلستان اظهار کرد: تلاش برای کاهش ارسال پرونده ها به کمیسیون‌ها و کاهش زمان اعلام فوت از برنامه‌های ما در سال جاری است.

زارعی گفت: در این مدت دوره‌های بازآموزی برای کارکنان برگزار شد و در تجهیزات و امکانات نیز در این مدت رشد قابل قبولی داشته ایم.

وی اظهار کرد: پروژه احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان گنبدکاووس از اعتبارات استانی در حال احداث است اما از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و با توجه به اینکه این پروژه منطقه وسیعی را در شرق استان پوشش می‌دهد نیاز است که توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و اعتبارات استانی اختصاص یابد.

رئیس پزشکی قانونی استان گلستان افزود: تجهیزات آزمایشگاه استان هم خوب است اما نیاز است که از اعتبارات تملک دارائی استان برای تجهیز این بخش نیز استفاده شود تا به دیگر استان‌ها نیازمند نباشیم./ تسنیم

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

5 متخلف بازگیری در زیستگاه گمیشان دستگیر شدند

احداث موزه بزرگ گنبدکاووس

شناسایی 5 تن دیگر از زائران ایرانی در میان دفن شدگان

مروری کوتاه بر کارنامه فرهنگی یوسف قوجق گلستان در گلستان

آغاز توزیع تخم نوغان در مینودشت

رهاسازی 16پرنده شکاری در تپه‌های هزار پیچ گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram