Davoud Keshavarzian01تورکمن نیوز - اقتصادی: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نقش موثر ایران در تقویت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب گفت: توسعه بندر چابهار در کریدور شرق یکی از سیاست‌های ایران است و در این راستا معافیت‌هایی هم در نظر گرفته شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، داود کشاورزیان در ششمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب در هندوستان اظهار کرد: هندوستان یکی از کشورهایی است که با برخورداری از جمعیت بالا و تنوع قومیت‌ها به عنوان یکی از بزرگترین کشورها ی دموکراسی در دنیا شناخته شده و در زمینه توسعه اقتصادی و حمل‌ونقل و کریدورهای ترانزیتی پیشرفت‌های خوبی در سال‌های اخیر داشته است.

وی افزود: توسعه بندر چابهار در کریدور شرق یکی از سیاست‌های ایران است و در این راستا معافیت‌هایی هم در نظر گرفته شده است تا تجار تشویق بشوند از این بندر بیشتر از قبل استفاده کنند.

وی گفت: خط راه‌آهن ایران به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان از طریق مرز اینچه‌برون متصل شده است . پروژه راه‌آهن تهران – رشت و آستارا و پروژه گرگان به خراسان رضوی در حال اجرا است که  با افتتاح این خطوط ریلی کمک موثری به حمل‌ونقل ریلی در داخل کشور می‌شود.

"سریو استاوا" سفیر هندوستان گزارشی از اقدامات انجام شده در برگزاری اجلاس آتی کریدور شمال – جنوب ارایه کرد و افزود: ایران در این کریدور از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و ارتباط میان کشورهای آسیای میانه و روسیه و آسیای مرکزی را به راحتی میسر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام اقداماتی در زمینه هماهنگی‌سازی میان دستگاه‌ها و روان‌سازی تشریفات گمرکی زمان توقف کانتینرها و کالاهای عبوری کاهش می‌یابد.

وی گفت: از تمام کشورهای عضو از جمله روسیه، عمان، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، بلاروس، اکراین، سوریه ، ترکیه و بلغارستان دعوت به عمل آمده است تا در این اجلاس شرکت کنند.

وی با ابراز تمایل کشورش به الحاق به موافقت‌نامه عشق‌آباد افزود: از کشورهای عضو این موافقت‌نامه از جمله عمان، ایران، ترکمنستان و ازبکستان درخواست شده است تا در زمینه الحاق هندوستان حمایت و همکاری کنند.

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  که در این دیدار حضور داشتند نیز توضیحاتی در زمینه پیش‌نویس موافقت‌نامه ایران – هند و افغانستان ارایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستور کار پیشنهادی دبیرخانه برای هفتمین اجلاس گروه‌های کارشناسی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (28-27 جولای 2015) و دستور جلسه  ششمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (29 جولای 2015) برای همه کشورهای عضو ارسال شده است.

حجم تجارت بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران و هندوستان حدود 16-15 میلیارد دلار در سال است که حدود 10 میلیارد دلار صادرات هندوستان به ایران و 2 میلیارد دلار صادرات ایران به هندوستان است.

منبع : تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

سردار آزمون از دیدار ایران مقابل کره جنوبی محروم شد

اعلام نرخ حمل کانتینر با قطار در دو مسیر

آغاز اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی در گنبدکاووس

حمیدی: ممنوعيت کشت شالي در گنبد قطعی است

ایران سه بندر خود را برای انتقال مواد غذایی به قطر اختصاص می

اهدای 6 میلیون تومان و جهیزیه به 10 زوج جوان در ازدواج آسان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram