halghe ezdevaj 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان با اشاره به وجود تعداد زيادي كارمند مجرد در دستگاههاي اداري اين استان، پيشنهاد كرد: مديران ادارات و سازمانها تلاش كنند زمينه آشنايي هر چه بيشتر و ازدواج كارمندان مجرد با يكديگر فراهم شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، ابراهيم كريمي پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان گلستان به ميزباني اداره كل ورزش و جوانان استان اظهار كرد: شمار قابل توجهي از كارمندان جوان دستگاه هاي اداري گلستان با وجود برخورداري از شرايط مناسب تمايلي به ازدواج ندارند لذا آسيب شناسي براي رفع اين معضل ضروري است.
وي بيان كرد: يكي از طرح هاي قابل اجرا براي كاهش آمار مجردان شاغل در ادارات معرفي آنها به يكديگر و فراهم كردن شرايط ازدواج آنان به كمك مديران است.
وي افزود: اين طرح از مدتي قبل در اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان آغاز شده و اميدواريم در آينده نزديك شاهد تعميم آن در ساير نهادها و ارگان هاي دولتي استان باشيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان در ادامه بيكاري را يكي از موضوعات قابل حل در ميان دانش آموختگان دانست و گفت: متاسفانه جوانان پس از فراغت تحصيلي فقط به دنبال شغل هاي اداري هستند و به جز پشت ميز نشيني كوششي براي داشتن شغل از طريق تخصص خود و ظرفيت هاي استان ندارند.
كريمي گفت: يكي از بخش هاي بكر و پُرظرفيت گلستان براي اشتغال پرداختن به مباحث گردشگري و استفاده از ظرفيت بالاي اين بخش است كه اخيرا برنامه ريزي براي ايجاد تمايل در جوانان و به خصوص دانش آموختگان رشته هاي مرتبط آغاز شده است.
در ادامه اين جلسه مدير كل امور بانوان استانداري گلستان بر لزوم برنامه ريزي براي اجراي طرح هاي عملياتي در استان تاكيد كرد و گفت: در زمان حاضر 80 درصد توان و انرژي دستگاه ها صرف اجراي برنامه هاي مناسبتي و بي نتيجه يا كم نتيجه مي شود.
كلثوم غفاري اظهار كرد: پرداختن به مناسبت ها و گراميداشت آن ها كار نيكو و پسنديده اي است اما مي توان با تغيير رويكرد و خارج از فضاي ثابت اجراي تكراري برنامه ها الگوهاي عملياتي و هدفمند را در دستور كار قرار داد.
وي شناسايي دانش آموختگان گلستان بر اساس رشته و تخصص را ضروري دانست و گفت: يكي از عوامل اصلي افزايش آمار بيكاري استان كم توجهي به فراگيري مهارت هاي گوناگون توسط جوانان است.
مدير كل امور بانوان استانداري گلستان بيان كرد: سازمان فني و حرفه اي ظرفيت مناسبي براي حرفه آموزي در رشته هاي گوناگون دارد اما مراجعه جوانان بيكار به اين مراكز در شهرهاي استان اندك است.
غفاري ادامه داد: بسياري از جوانان تحصيل كرده دانشگاهي به دنبال مشاغل اداري هستند اما دولت توان و ظرفيت جذب و به كارگيري همه آن ها را ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

6700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای گلستان پیش بینی شد

جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می‌شود

فرماندار ویژه گنبدکاووس خبر داد اجرای طرح جمع‎آوری سد معبر ب

مصرف آب در گلستان نیاز به بازنگری جدی

حضور مسئولین شهر گنبد در مراسم تشییع 2 شهید جانباخته در حادث

نمایشگاه پوستر هنرمندان سراسر کشور در استان گلستان برپا شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram