jalase fazaye majazy 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان از تحت الشعاع قرار گرفتن زندگی روزمره مردم با فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، علی اصغر طهماسبی پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع هفته جوان که در اداره کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد اظهار کرد: مهم ترین چالشی که هم اکنون در اجرای برنامه هفته جوان پیش رو داریم، ناآمادگی و نگرفتن تصمیمات لازم برای حل چالش ها است.

طهماسبی با بیان اینکه نسبت به جوانان آینده پژوهی نکرده ایم، گفت: باوجود گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد هستیم که برخی قوانین مجلس با تبصره های مختلف روبه رو می شود که انسان را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از امکانات بیان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و نباید بین این دستگاه ها در اجرای برنامه ها موازی کاری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز دنیا از دهکده جهانی به خانه جهانی تبدیل شده و اگر نتوانیم از ظرفیت ها و آگاهی ها استفاده کنیم، زندگی را از دست می دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر تحت الشعاع قرار گرفتن زندگی مردم با فضای مجازی اظهار کرد: در انتخابات اخیر حدود ۸۰ درصد مردم از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده کردند و هم اکنون نزدیک ۷۷ درصد مردم ایران کابران فضای مجازی هستند.

 

معرفی هفت دستگاه اجرایی برتر به وزارت ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های چشمگیر دستگاه های اجرایی در سال گذشته بیان کرد: دستگاه های اجرایی ارتباط بسیار خوبی با ستاد ساماندهی امور جوانان داشته اند و امسال نیز برنامه های گسترده ای را در دستور کار قرار خواهند داد.

بهمن طیبی افزود: باتوجه به در پیش بودن هفته جوان، لازم بود چنین جلسه ای تشکیل شود و رئوس برنامه ها و نقطه نظرات برای هرچه باشکوه برگزار شدن این هفته ارائه شود.

طیبی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در هفته جوان امسال با هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها شاهد برگزاری مراسمی در خور شأن جوان ایرانی باشیم.

همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در این جلسه گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها به ریاست استانداران و جانشینی معاونان سیاسی امنیتی برگزار می شود و حضور مدیران دستگاه های مربوطه در آن الزامی است.

محمود متقی اظهار کرد: در جلسه کمیته تخصصی امور جوانان، مدیران ۲۶ دستگاه از ۳۲ دستگاه اجرایی حضور داشتند که امیدواریم تا پایان سال این جلسات را منظم و مطابق سیاست های وزارت برگزار کنیم.

متقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دستگاه های عضو ستاد همکاری بسیار خوب و ویژه ای داشتند و امسال مقرر شده دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی از معرفی دستگاه های برتر در حوزه طرح اوقات فراغت جوانان خبر داد و گفت: هفت دستگاه برتر حوزه جوانان استان به وزارت ورزش و جوانان اعلام می شود و در مراسمی که خردادماه برگزار خواهد شد از مدیران و کارشناسان آن دستگاه تجلیل به عمل می آید.

وی تصریح کرد: در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در سال گذشته از ۴۰ جوانان برتر و نخبه تجلیل صورت گرفت که برخی دستگاه ها انتظار داشتند سهمیه بیشتری داشته باشند و چنانچه امسال متقاضی افزایش سهمیه هستند نیاز است هدایا را خود دستگاه ها تقبل کنند.

 

چهار برنامه ویژه مشاوران جوان استان برای هفته جوان

مشاور امور جوانان استاندار گلستان نیز بیان کرد: مجموعه حوزه مشاوران جوان استان در مدت دو سال گذشته در ۷۰ اداره کل، نهاد و دانشگاه و ۲۲۰ اداره شهرستانی و فرمانداری ها مستقر هستند.

علی نصیبی افزود: این حوزه برای هفته جوان امسال چهار برنامه را با مشارکت اجتماعی و با لحاظ شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، در نظر گرفته که در روز جوان برگزار خواهند شد.

نصیبی خواستار افزایش کیفیت برنامه ها شد و گفت: پیشنهاد می دهم برنامه ها به گونه ای اجرا شوند که تمام جوانان شهر به ویژه جوانان حاشیه شهر نیز مورد توجه قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزش فنی و حرفه ای مخاطبان خاص رده های سنی نوجوان و جوان دارد، برنامه ها در طول سال به طور مستمر اجرا می شود.

ابوالفضل تیرانداز بیان کرد: برنامه های ما در طرح اوقات فراغت تمام استان را در بر می گیرد و از نظر خدمت رسانی در حوزه آموزش های مهارتی مشکلی نداریم.

تیرانداز در ارتباط با در پیش بودن هفته جوان گفت: مراسم متمرکزی با حضور مسئولان ارشد استانی در هفته جوان خواهیم داشت و کارگاه های آموزش کپسولی در سطح شهرستان ها را برای آموزش مهارت های فنی راه اندازی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

انگشتری که پس از 30 سال، زندگی یک خانواده انگلیسی را دگرگون

گزارش تصویری مراسم اهدای 2000 سند بنیاد علوی به مردم کلاله

تعیین 113 شعبه برای جمع‌آوری آرای مردم آق‌قلا در انتخابات

صادقلو: شوراها رابطان و حلقه‌های ارتباط مستمر با مردم هستند+

پارک ملی بمو در آتش سوخت/ متخلفان تحت پیگرد

آب مجازی و کمک به بحران کم‌آبی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram