Abbasi01تورکمن نیوز - اجتماعی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه افزایش مالیات بر درآمد پزشکان منجر به عدم همکاری آنها می‌شود، گفت: اگر درآمد پزشک افزایش می‌یابد صرفا به جهت معاینه یا انجام عمل‌های جراحی‌ است که بابت عمل خود دریافت می‌کند لذا نباید برای آن مالیات در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، سلیمان عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره حقوق میلیاردی برخی پزشکان و عدم پرداخت مالیات متناسب با دریافت چنین مبالغی،‌ گفت:‌ از موضوعات مهم امروز حوزه سلامت بحث درآمدهای پزشکان است که گاهی در این میان موضوعاتی مطرح می‌شود تا در پی آن حقوق پزشکان کاهش یابد.

نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ درآمد یک پزشک مشخص است و زمانی که پزشک در بیمارستانی عمل جراحی انجام می‌دهد یا بیمار را ویزیت می‌کند به همان میزان و بر اساس تعرفه‌ها درآمدی برای وی منظور می‌شود که به نظر می‌رسد این درآمد معقولانه بوده و خاص خود پزشکان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه پزشک بابت هر بیماری که بر بالین وی رفته دستمزد دریافت می‌کند، تصریح کرد: در این میان اگر درآمد پزشک افزایش می‌یابد صرفا به جهت معاینه یا انجام اعمال جراحی‌ است که بابت عملکرد خود دریافت می‌کند از سویی دیگر پزشک هر بیماری را که معاینه کند به درآمد بیمارستان نیز افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ یک پزشک هر اندازه در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کند به همان اندازه درآمد دارد و بر اساس قانون نیز 20 درصد از درآمد پزشکان به عنوان مالیات کسر می‌شود که این میزان مالیات نیز منطقی نیست چراکه ازمبلغ دریافتی پزشک نیز مبلغی به عنوان کارانه کسر می‌شود.

عباسی تاکید کرد: گاهی ممکن است برخی از پزشکان درآمدهای غیرمتعارف از بیمار دریافت کند که محاسبه چنین دریافتی برای اخذ مالیات شدنی نیست و نمی‌توان متوجه میزان پرداخت این مبالغ از سوی بیمار شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، ادامه داد: گاهی پزشک در طول یک ماه 20 شبانه روز در بیمارستان فعالیت می‌کند و بالای سر بیمار حضور دارد و به تعداد ویزیت‌های خود نیز حقوق دریافت می‌کند حال اگر بخواهیم از دریافتی نیز مالیات هنگفتی اخذ شود پزشک از ادامه فعالیت شبانه‌روزی در بیمارستان منصرف شده و به صورت آن‌کال به کار خود ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش مالیات بر درآمد پزشکان منجر به عدم همکاری پزشکان می‌شود در این شرایط بیماران نیز سرگردان شده و بحرانی در حوزه سلامت ایجاد می‌شود./

منبع: خانه ملت

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

نبش قبر، پرده از فروش يك نوزاد پسر در بیمارستان برداشت

پرداخت بهای گندم به کشاورزان گلستان

ملی‌پوش راگبی کشور امروز روی پاهایش ایستاد/ملاقات سردار آزمو

شناسایی یک جانباخته ديگر فاجعه منا/100زائر بدون ویزا به کشور

روحانی معروف ورزشگاه آزادی: "استرس داشتم که بعضی‌ها به من مت

ورود دو توریست آلمانی و اوکراینی به خالدنبی کلاله

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram