Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/Golestan/Ostandari/Hasan-Sadeghlu01.jpg'
There was a problem loading image 'images/Golestan/Ostandari/Hasan-Sadeghlu01.jpg'

Hasan Sadeghlu01تورکمن نیوز - اجتماعی: استاندار گلستان از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواست با تمام توان در تایید لایحه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون تلاش کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روز سه شنبه تورکمن نیوز از استانداری گلستان، حسن صادقلو در نشست هم اندیشی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مقطع زمانی از نمایندگان گلستانی حاضر در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در تایید این لایحه تلاش کنند زیرا تأثیر بسزایی در آینده استان خواهد داشت.

وی گفت: اگر چه فرآیند تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان تا لحظه تصویب در شورای عالی مناطق آزاد بسیار سخت بود اما ادله های ارائه شده به گونه ای بود که اعضای شورا را متقاعد کرد و این تصویب، نهایی شد.

گفتنی است استاندار گلستان 23 خرداد امسال از تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داده بود.

ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون با مطالعات اولیه در زمان سفر ریاست جمهوری به استان گلستان (آذر 93) مطرح شد و دکتر روحانی در دیدار عمومی با مردم استان از ایجاد و احداث این منطقه آزاد در استان خبر داد که این وعده رییس جمهوری با پیگیری های صورت گرفته در نهایت به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسید.

با تصویب نهایی تشکیل منطقه آزاد اینچه برون، لایحه آن برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

شهر مرزی اینچه بُرون از توابع شهرستان گنبدکاووس در شمال استان گلستان واقع است، این شهر مرکز بخش داشلی برون بوده و همسایه کشور ترکمنستان است.

اینچه برون با گنبدکاووس حدود 80 کیلومتر فاصله دارد و گمرگ آن فعالیت خود را از سال 71 آغاز کرده است.

استاندار گلستان همچنین در ادامه این نشست گزارشی از روند اشتغال آی سی تی در استان، آخرین وضعیت اراضی استان و آشوراده و نیز تخصیص اعتبار بویژه بودجه سیل، به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

نمایندگان حاضر در این نشست نیز ضمن استقبال از فضای هم فکری دولت و مجلس در سطح استان نقطه نظرات خود و دغدغه های مردمی را با استاندار گلستان در میان گذاشتند.

همچنین برپایه گزارش دیگری، استاندار در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: موضوع مواد مخدر باید به لحاظ فقهی، خطرسازی و بهداشتی تبیین شود.

صادقلو با تأکید بر استفاده از ظرفیت نافذین و به ویژه روحانیون در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: موضوع مصرف مواد مخدر باید به لحاظ فقهی، آسیب به اجتماع و مخاطرات پزشکی و بهداشتی برای جامعه بیش از پیش بازگو شود.

وی افزود: دبیرخانه ستاد با همکاری دستگاه های مرتبط باید سرفصل هایی را در این رابطه تهیه نمایند و در اختیار مبلغین و متنفذین استان قرار دهد.

وی اظهار کرد: مطالب باید به نحوی بیان شوند که در گروه ها و طبقه های مختلف مخاطبین تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

در این جلسه طرح اولیه 'نقشه راه مبارزه با مواد مخدر، روانگردان ها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی استان گلستان در برنامه ششم توسعه' ارائه گردید که مقرر شد در جلسات کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

منبع: ایرنا

http://www.turkmensnews.com

مطالب مرتبط:

اسکان بیش از ۳ هزار نفر در مدارس استان گلستان

جذب مربی خارجی برای تیم سپک‌تاکرا شهرستان گنبد کاووس+تصاویر

زلزله مرکز گلستان را لرزاند

قهرمانی تیم کبدی گلستان در مسابقات جوانان کشور

کشف ۷۶ درصد سرقت‌ها ‌در استان گلستان

مرکز پاسخ به رخدادهای امنیت فضای سایبری در گلستان افتتاح می

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram