Sadeglu 1تورکمن نیوز- اخبار مراسم و بزرگداشت: استاندار گلستان گفت: مختوم‌قلی فراغی در اشعارش همواره بر وحدت بین مسلمانان تاکید دارد و احترام به اهل بیت(ع) مهم‌ترین ویژگی‌ اشعار وی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دویست و هشتاد و سومین سالگرد تولد "مختوم‌قلی فراغی" شاعر ایرانی ترکمن که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مختوم قلی فراغی شخصیت بزرگی فرهنگی در بین مردم ایران اسلامی است و به عبارتی فردوسی ترکمن است. مختوم‌قلی فراغی با اشعار خود درباره اهل بیت(ع) ندای بزرگ هنجارهای فرهنگی را در قالب اشعار طنین‌انداز کرد.

استاندار گلستان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم استان در انتخابات اخیر حضوری 80.39 درصدی داشتند و به عنوان نخستین استان معرفی شد.

Sadeglu 2

صادقلو گفت: استان گلستان، ایرانی کوچک از رنگین کمان اقوام است، این حضور و حرکت‌ها همان ایجاد همگرائی بین اقوام است. خوشبختانه در این انتخابات اخیر در گلستان 3 نفر از نمایندگان استان از قوم ترکمن انتخاب شدند.

فرماندار مراوه‌تپه نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان مراوه‌تپه با بیش از 60هزار نفر جمعیت با وحدت و امنیت در کنار هم زندگی می‌کنند و برای توسعه این شهرستان طرح‌های آبرسانی، گازرسانی و زیرساخت‌ها در حال اجرا است.

اسماعیل تاجی گفت: مراوه‌تپه پس از شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس سومین شهرستان استان گلستان در تخصیص اعتبارات است. پروژه‌های آبرسانی با پیشرفت 75 درصد در این شهرستان در حال اجراست که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در این شهرستان 80 درصد پیشرفت دارد و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد./ تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

اهل سنت در شب‌های قدر چه اعمالی به جا می‌آورند؟

اخطار محیط زیست به 35 واحد آلاینده گرگان

واکنش امارات به اقدام قطر در درخواست کمک از ترکیه

گیاه خواری در طولانی مدت به شما آسیب میزند

شهردار با دوچرخه به محل کار می‌رود+عکس

برنامه صادرات نفت به روسیه/ ایران آماده میزبانی نفتکش‌های رو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram