Atalar Sh Gonبه مدیریت سایت اولکامیز
اطلاع رسانی شفاف و صحت داشته باشد
تورکمن نیوز- گروه اجتماعی: خبری در اولکامیز درج گردید مبنی بر نشست یاش اولی‌ها با شورای شهر و شهرداری گنبد کاووس متأسفانه نحوه‌ی اطلاع‌رسانی صحیح نیست. جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن بعضی حقایق به موارد ذیل اشاره می‌گردد:


اولأ) معمولأ جلسات مشورتی و حل اختلاف در جراید و سایت‌ها درج نمی‌شود و اگر استثنائأ درج گردید، نظرات مخالف و موافق در خبر لحاظ می‌شود.


ثانیأ) یاش اولی‌های ائتلاف 11 قانونأ حق ورود به مسائل شورا و شهرداری را ندارند البته بزرگان و امین اعضاء تمایلی به دخالت در این امور را ندارند تنها دغدغه‌ی آنان رسیدگی اصولی به امورات عمرانی و ... شهر می‌باشد. بزرگان ائتلاف تنها به نقد سخنگوی شورای شهر و جواب شهردار در پاره‌ای از موارد گوش کرده و هیچ گونه اظهار نظری نکرده‌اند. یکی از آنان به نمایندگی در پایان نشست به شورای شهر توصیه کردند اختلاف شورای شهر به صلاح نیست و حق انتخاب مجدد یا عزل شهردار به عهده‌ی شوراست.


ثالثأ) تمامی اعضای یاش اولی‌ها به دلایلی در آن نشست حضور نداشتند و از شورای شهر دو نفر غایب بودند که اولکامیز تنها غیبت حمید امینی را قید کردند که صحت ندارد. طبیعی است بین اعضای مرکزی ائتلاف 11 نیز با شهردار، حتی شورای شهر موافق و مخالفینی دارند کما‌اینکه بزرگان نظرات شهردار و سخنگوی شورای شهر را گوش داده و هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده‌اند.

 

در این‌خصوص سخنگوی شورای شهر گفت: بخشی از انتقادات و مخالفت اعضا با عملکرد شهردار با ادله خدمت بزرگان شهر اعلام گردید و از جواب شهردار اکثرت شورا قانع نشده‌اند.


مهندس عطالر افزود: اختیارات شورای اسلامی شهر قابل واگذاری و تفویض نیست، هیچ‌کس در خصوص عزل و نصب شهردار تصمیم نمی‌گیرد. تصمیم نهایی را قانونأ شورای شهر خواهد گرفت و این تصمیم در صحن شورا اتخاذ خواهد شد ولی مشورت و مشاوره به صورت جمعی و انفرادی و رایزنی‌هایی با اهل فن گرفته می‌شود.


بنا‌به اظهارات سخنگوی شورای شهر؛ نوشتار اولکأمیز، کاملأ یکجانبه و به دور از اخلاق حرفه‌ای اطلاع‌رسانی می‌باشد. در این نشست هیچ‌گونه تفاهمی با شهردار و اکثریت شورا صورت نگرفت تنها گزارش نقض عملکرد شهردار با ادله و مستندات به اطلاع بزرگان شهر رسید و سروران هیچ‌گونه اظهار نظری نکردند.
در پایان نماینده‌ی آنان به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر توصیه کردند وحدت شورا حفظ شود.

 

مطالب مرتبط:

شهرام کوسه غراوی تأکید کرد: ضرورت بازسازی، تعریض و تجهیز مح

بیست و سومین همایش تکریم مقام کتابدار/معرفی خبرنگار برتر حوز

انجام 210 میلیارد ریال فعالیت های عمرانی و فرهنگی در روستاها

همکاری‌های ادامه‌دار تهران و مسکو

ذرت شیرین و آبدوغ خیار، بهترین خوراکی های تابستانی

تعطیلی جایگاه‌های سی ان جی گلستان درپی کاهش دما و افت فشار گ

دیدگاه‌ها  

0 #12 رعایت اصول حرفه ای خبرنگاریستار 1394-03-01 09:45
مسئول محترم و سایر دست اندرکاران سایت ترکمن نیوز
با سلام / احتراما" باستحضار حضرتعالی و سایر همکارانتان میرسانم در همه سایت ها- خبرگزاریها- فیس بوک و .... رسم بر این بوده که در قسمت "نظرها" ، آخرین نظرات هر خبر را به ترتیب تاریخ ، در گوشه ای از صفحه سایت منتشر می نمایند . با توجه باینکه الحمدالله چند روزی است واقعا" یک فضای خوب ، آرامش ،همدلی و وحدت در سایت حاکم بود ، چه لزومی داشت که خبر و نظرات مربوط به سال 93 را که غالبا"به شهردار حمله کردند را در صفحه اول سایت منتشر نمائید. اگر بناست آخرین نظرات منتشر گردد ، "نظرات" مربوط به خبر شفاف سازی (اردیبهشت 94) منتشر شود که اکثرا" صحبت از وحدت و همدلی بین اعضای محترم شورای شهر سخن بمیان آورده اند . لذا از جنابعالی سوال دارم . آیا جنابعالی را برخی از اعضای شورای شهر تحت فشار قرار میدهند تا اخبار و بحران گذشته را مجددا" یادآوری کنند . یا اینکه شما اهداف دیگه ای دارید.
رسانه ها باید مردم را به اقدامات مثبت تشویق و در جریان آخرین اخبار مربوط به وقایع را انتشار نماید و منافع و مصالح عمومی را در نظر گرفته و جامعه را به آرامش دعوت کنند . لذا در این خصوص به چند بند از "اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاران " اشاره مینمایم :
-اصل اول : حق مردم در دستیابی به اطلاعات درست و واقعی
-اصل دوم: خبرنگار باید خود را وقف حقیقت کند
-اصل چهارم : شرافت حرفه ای خبرنگار/ در این بند اشاره شده : شرافت حرفه ای ، به خبرنگار اجازه نمیدهد هیچگونه رشوه ای بپذیرد یا دفاع از منفعتی خصوصی را بر رفاه عمومی ترجیح دهد . خبرنگاران نباید اجازه دهند تمایلات شخصی آنان به جای وظایف و مسئولیت های حرفه ای ، بر افکارشان تآثیر بگذارد.
البته ما هیچوقت منکر زحمات و اطلاع رسانی شما عزیزان به آحاد جامعه نیستیم و نخواهیم بود ولی یک توصیه ای بشما عزیزان بعنوان یک برادر کوچکتر دارم که مصاحبه – گزارش تان را اختصاص به 7 نفر شورا ننمائید. از شهردار نیز گزارش تهیه کنید تا اصل عدالت اخلاق حرفه ای خبرنگاری را رعایت کرده باشید . لازم به یادآوری است اکثریت مردم سایت ترکمن نیوز را سایت شورای شهر می دانند ./ و من الله توفیق
0 #11 امیدواریمعلی 1394-02-24 12:24
امیدواریم که شورای شهر و شهردار مثل گذشته و با اتحاد و همدلی به کوری چشم دشمنان شهرمان را اباد کنند.
0 #10 همگراییستار 1394-02-23 06:59
با سلام به کاربران محترمی که اخبار مربوط به شهرداری و شورای شهر و مسایل مربوط به انتخابات را پیگیری می کنند ، باستحضارشان میرسانم . البته چند روزی است الحمدلله پاسخ دادن به همدیگر فروکش کرده و در آرامش هستیم و حالا بدنبال وحدت و همدلی بین 11 نفر و شهردار باشیم . با ایجاد وحدت و همدلی ، پیروز واقعی همه 11 نفر اعضای محترم شورای شهر خواهند بود و فرصت کوتاه ، بفکر آبادانی شهر و مدیریت شهری باشیم و ثابت کنیم که ما هم جزو آن ایرانی هایی باشیم که "ما میتوانیم" . انشاالله در آینده مطلبی در خصوص همگرایی خواهیم نوشت.
0 #9 شفافیت و اطلاع رسانیغفار 1394-02-21 22:26
ادامه از قبل......و اسطوره پرستی گریزانم بلکه به پتانسیل جمع ایمان دارم چون به اجدادم معتقدم:
ایل گویجی سیل گویجی
10- اما به سنت ها و رسوم تاریخی مان می بالم، اینجانب هم به مانند شما چنین هستم ولی محضر حضرتعالی عرض میکنم طبق رسوم و سنت ها ، ترکمن ها به یاشولی های خود ارزش ویژه قائل بودند و نظر آنها ، برایشان حجت بود هرچند خلاف نظرشان هم بود به نظر آنها پای بند می شوند اما در جریان نشست اخیر ، اعضای محترم شورا و شهردار و یاشولی ها به منظور ایجاد تفاهم بین فرد و فرد اعضای محترم شورا و بین شورا و شهردار و نهایتا" اتحاد بین تمام اقشار مردم تشکیل شده بود ، خروجی بسیار خوبی داشت و آن اتحاد بود و مردم نیز راضی و خوشحال بودند ولی چند روزی نگذشته با مصاحبه یار غاز شما با اهل رسانه ، این اتحاد در زیر سایه ابهام رفت و حضرتعالی نیز بجای دفاع از موکل به دفاع از شیدای خود پرداخته به مانند مثل معروف مرغ همیشه یکپا دارد عمل کردید و حال قضاوت را بعهده خوانندگان می گذارم. خداوند به همه ما قدرت تحمل اندیشه دیگران عطا فرماید. با تشکر غفار
0 #8 شفافیت و اطلاع رسانیغفار 1394-02-21 22:24
آقای هلاکو برادر عزیزم ضمن عرض سلام و ادب از شما بزرگوار دعوت میکنم یکبار دیگر کامنت غفار را دقیقا" مطالعه کرده به موارد زیر توجه فرمائید:
1-در مورد جسارت ، آیا اینجانب ، ایشان را متهم به ارتشاء و اختلاس و رانت خواری و ... نموده ام ؟ عرض بنده از قول راوی این بود که ایشان در کوران هیجان از حد متعارف جلسه خارج شده و از الفاظ و الحان و حرکات ناهنجار استفاده و گاها" صراحتا" بطرف مقابل از لفظ "دروغ" می گوئید ، استفاده کرده است.
2-در مورد بیماری ایشان نوشته اید ، از خداوند صاحب شفا ، برای ایشان آرزوی شفاعت دارم تا هرچه زودتر به سلامتی رسیده و به کانون گرم خانواده خویش باز گردد . آمین
3-در مورد عملکرد ایشان ، در دوره قبل نه تنها شهردار محترم و معاونین ایشان و یا اعضای شورا ، در هیچ دادگاهی محاکمه یا محکوم نشده اند حداقل اینجانب بعنوان شهروند گنبدی نه دیده ام ونه شنیده ام و این فقط یک ادعاست . یادگیری یک قضیه هندسی راحت است اما اثبات آن مشکل ، اثبات ادعای شما هم بسیار مشکل است مواظب باشید قانون بطرف مقابل ، حق اعاده حیثیت میدهد.
4-اینجانب عمیقا" باور دارم همه 11 نفر را مردم با رای خود انتخاب کرده اند پس این 11 نفر نماینده همه شهروندان گنبدی هستند. چه آنانکه رأی داده اند و چه آنانکه رأی نداده اند و شما هم نمی توانید بخاطر شیفتگی به یک نفر به بقیه اعضای محترم شورا که با شیدای شما تفاوت نظر دارند، متهم به ترسو بودن کنید این طرز تفکر ، بوی خودپسندی و تکصدایی میدهد و نتیجه آن معلوم است و اما فلسفه شورا مشورت با یکدیگر و کاررا با هم پیش بردن است و الا غیر.
5-و اما در مورد شرح وظایف ، معمولا" شرح وظایف پستهای اداری و مردمی توسط قانونگذار بصورت کتابچه تعریف و در اختیار صاحب پست یا منتخب مردم در آن پست قرار میگیرد . پس اگر چنین باشد این ادعای حضرتعالی ، اعضای شورای فعلی و قبلی و شهردار فعلی و قبلی شرح وظایف خود را نمی دانند ، مردود می باشد و چنین ادعایی جای سوال(؟) و تعجب دارد!
6-درمورد دارا بودن شرایط ، 200 نفر یاشولی و امین اعضاء و قریب به 19000 شهروند آنها را واجد شرایط شناخته اند و نه یک نفر را الا شما . و این در اصل توهین به شعور سیاسی اجتماعی و فرهنگی شهروندان است وبه شما توصیه برادرانه دارم مواظب باشید حرمت ها را نگاه دارید.
7-در مورد داشتن شهر مرتب و با در پیکر ، حضرتعالی فقط موعظه حسنه کرده اید آیا جنابعالی برای اینکار پیشنهاد و راهکاری ارائه داده اید ؟ چگونه چنین کاری باید انجام میشده یا باید بشود بنظر اینجانب اولین وسیله اتحاد با هم بودن است .
8-اینجانب نه تنها از شما ناراحتی ندارم بلکه از شما متشکرم که احساس مسئولیت می کنید و فقط محبت عمیق خود را نثار شما می کنم ولی از شما یک خواهش کوچک نیز دارم و آن " هرکسی را میخواهی دوست داشته باش ، ولی عاشق او نباش " چون می گویند چشم عاشق کور است و عیوب معشوقش را نمی بیند بعنوان مثال روزی از " قیس" (مجنون) سوال کردند این دختر چه دارد خود را به این حال روز انداخته ای ؟ مجنون گفت از چشم من بنگر تا ببینی این دختر چه دارد و چگونه است .
9- درمورد اینکه به فرهنگ و آداب رسوم ترکمن ها افتخار کنیم ، در بعضی از موارد با شما موافقم مثلا" بنده هم بمانند شما به مهمان نوازی ، اسب های زیبای ترکمن ، به همه ورزشکاران ترکمن اعم از سوارکاران – کشتی گیران – والیبالیست ها و فوتبالیست ها و .... ترکمن علاقه ویژه دارم اما اصولا" اینجانب از اسطوره سازی و .... ادامه دارد
0 #7 پاسخ به هلاکووحید 1394-02-21 22:23
اگرفرض بر این بگیریم که همه ی مطالبی که در مورد عطالر بیان کردید درست باشد پس چرا ایشان وقتی کم میاورد جو را متشنج کرده و از کلماتی همچون دروغ میگویید استفاده کرده است؟؟
آیا این در شان یک شوراست؟آیا این بی احترامی به مردمی نیست که به ایشان رای داده؟
واقعا برای این 7 نفر متاسفم.
انها فقط یاد گرفتند بگویند حق قانونی ماست که شهردار را عزل و نصب کنیم منکه بعید میدانم چیزی غیر از این یاد داشته باشند.
0 #6 موافق با ستارسعید 1394-02-20 18:43
با نظرات ستار کاملا موافقم -
به نظر من شورا (7نفرمخالف) به دنبال منافع شخصی هستند و از آنجایی که شهردار قزلجه مورد اعتماد یاشولی ها و از خانواده ای ریشه دار است زیر بار خواسته های غیر منطقی و شفاهی شورا نمیرود-چون تا جایی که ما مهندس قزلجه (شهردار) را میشناسیم انسانی کاملا درستکار و خیری میباشد و نمونه ای کمک رسانی در ساخت مساجد در حومه ی گنبد میباشداگر کسی شک دارد میتواند تحقیق کند-در پایان به نظر بنده با توجه به شناختی که از شهرداردارم چون 7 نفر به دنبال منافع شخصی هستندو شهردار را مانع رسیدن به این اهداف میدانند سعی بر برکناری شهردار دارند و از اعتماد مردم سوء استفاده میکنند.
0 #5 پاسخ غفار یا ستار عزیزهلاکو 1394-02-20 12:25
اقای غفار دوست گرامی :
اگر کمی روی تک تک افراد منظورم شورااست مطالعه و دقت می کردید هیچوقت به خودتون جسارت اینگونه صحبت کردن با آقای عطالر را نمی دادید .
عطالر کسی است که در دوره قبلی شورا بعنوان کارمند و کارشناس دفتر فنی استانداری یک تنه در مقابل تخلفات ریز و درشت که در شهرداری گنبد در حال اتفاق بود ایستاد و کار حتی بجای باریک هم کشید ولی دست از آرمان و منشوری داشت نکشید و ان هم قانونمداری بود .و پیه تمام خطراتی که اینک آقایان 4 نفر از آن می‌ترسند رو به تنش مالید.
در این دوره و حتی دوره های فبل به جرات میتوانم بگویم همه افرادی که برگژیده شدند حتی ذره ای قوانین شهرداری و شرح وظایف شورا اگاهی و دانش لازمه رو نداشتند و به صرف ادعای خالی وارد معرکه شده و رای مردم را کسب کرده و ان کرسی رو با روزمره گی و اطاعت شهردار وقت گذراندند غیراز یکی دو نفر ...... .و میتوانم با قاطعیت بگویم که در طول کل ادوار شورا نه فقط این شورا تنها کسی که آگاهانه و دانسته و دارای شرایط واقعی بوده وهست ایشان می باشند طوریکه اکثر تخلفات موجود توسط ایشان برملا شد . و اینک خار چشم بعضی شده .....
و باز به جرات میگویم اگر کوچکترین تخلفی ایشان دیدید و مستند باشد هر چه دلتان میخواهد نثار ایشان و حتی بنده حقیر بفرمایید . برادر عزیزم غفار یا ستار یا هر کس دیگر بیایید شهر را برای همه بخواهیم و نگذاریم این جایگاه مردمی که بیشترین تماس با مردم را دارد به دست نا اهلش بیفتد و سرنوشت خود و فرزندانمان و ایندگانی که در شهری زندگی خواهند کرد که نتیجه عقلانیت یا سفاهت ما خواهد بود . یک شهر خوب و تمیز .....یا یک شهر کثیف و شلوغ و بی در پیکر .....بیاییم کمی از این تعصبات خشک و خالی خودمان را خلاص کنیم و برای اداره شهر و ساخت و توسعه ان از روح پاکمان الهام گرفته و بی جهت سرمایه های مادی و معنوی مان تلف نکنیم . سرمایه های انسانی مان قدر بدانیم و همیشه به درستی در مورد انها قضاوت کنیم . اگر در ورزش به جوانان خوبمان مثل سردار آزمون و فرهاد قائمی ها افتخار میکنیم واگر به سنت ها و رسوم تاریخی مان می بالیم و اگر به داشتن زیبا ترین اسب در دنیا مغروریم اگر به مهمان نوازی ترکمن ها و به سخاوت و .......شهره ایم قدر انسانهای زحمتکش و بیادعایمان را بدانیم
اقای مهندس عطالر بی شک از سرمایه های خوب و ارزشمند شهر ماست و اینک در بستر بیماری بوده و دعای خیر همه ما شهروندان و رحمت یزدان پاک همراه وی باشد و هر چه زودتر سلامتی خود بازیافته و مردم از خدمات پاک ایشان متنفع شوند امین یا رب العالمین.
0 #4 شفافیت اطلاع رسانیغفار 1394-02-20 08:34
با سلام: آقای عطالر سخنگوی محترم شورای شهر گنبدکاووس
شنیده ها از جلسه اعضای محترم شورا و شهردار و یاشولی های محترم حاکیست که حضرتعالی با توجه باینکه دارای یادداشت و پرونده بدست در جلسه حاضر بوده اید یعنی حضرتعالی به موضوعاتی که مطرح می کردید ، اشراف نداشته اید و در ضمن در هنگام استماع پاسخ های شهردار محترم وسه نفر از اعضای محترم شورا که موافق عملکرد شهردار بوده اند ، با استفاده از الفاظ و الحان و حرکاتی که شایسته سخنگوی شورای شهر گنبد نبوده ، جلسه را متشنج می کرده اید و در مواردی با استفاده از کلمه دروغ می گوئید ، دیگران را متهم به دروغگویی می کردید . آیا مفهوم شفافیت اطلاع رسانی از دیدگاه حضرتعالی و یاران حامی شما این است؟ فعلا" به حرمت یاشولی ها که سعی در آرامش افکار عمومی و ایجاد آشتی بین شهردار و همه اعضای شورای شهر گام برمی دارند، ضمن تشکر از آن بزرگواران تا اینجا بسنده کرده و از حضرتعالی نیز استدعا دارم یک تلنگری به آن جلسه زده ، و تذکرات بعضی از یاشولی ها به شما در این مورد به صراحت اذعان کنید زیرا خداوند برهمه گفتار و رفتار پنهان و آشکار ما آگاه است . خداوند به شما ذره ای انصاف دهد . با تشکر: غفار
0 #3 پاسخ آقای ستارهلاکو 1394-02-19 18:49
برادر ستار و سایر خوانندگان و عزیزان همشهری عنایت بفرمایید :بنظر بنده این اختلاف شهردار وشورا تبدیل به یک مجادله نیابتی شده و عده ای در این با گرفتن آدرس و اطلاعات از نقطه ضعف های دیگری آن را علنی کرده و بزعم خود سنگ انان را به سینه مبارک زده و شروع به مبرا سازی و تطهیر می نماید و در این راستا چه بسا قلم بدستانی که حتی اجر هم میگیرند .... که در این بحث مجال آن نیست .
حرکتی شکل کرفت و ایتلافی ایجاد شد که متاسفانه می بینیم که برخی اقلیت ناچیز ادعای مالکیت 6 دانگ آنرا میکنند .و از موضع قدرت و تحکم با شوراییان برخورد کرده و قصد ایجاد انفعال در انان را می نمایند باید گفت که میراث پدری شما نبوده و اگر از این طریق قصد ارتزاق دارید و یا کرده اید بدانید مردم همان مردم فهیمی که که با دغدغه سلامت و خدمت رسانی شهرداری به پای صندوق رای رفتند تاریخ انقضای افرادی مثل شما ها را قبلا تعیین نموده اند .
مخلص کلام اینکه مردم به شورا رای دادند نه به شهردار .وانتظار هم دارند که با هرگونه اعمال ناشایستی برخورد قاطع کنند بله بدنبال ایجاد وحدت هم باید بود اما وحدتی که سکوت در مقابل حرکت های ناشایست به همراه داشته باشد .اسم ان دیکر وحدت آفرینی نیست
دوست دارم مردم عزیز کمی به این موضوع فکر کنند و خود جواب آنرا بیابند :
1) ایا شهردار دچار خطا و مشکل شده است ؟
2)ایا شورا بدنبال منافع شخصی است ؟
از این دو حالت خارج نیست ودر این اختلافات یکی دچار اشتباه و خطاست
و براستی شورا که کاری انجام نمیدهد میتوانید خطاکار باشد یا کسی فعل انجام میدهد .بدیهیست کسی دیکته می نویسد غلط خواهد داشت نه کسی که نمی نویسد بلکه املا را قرایت می کند .
ودر پایان اگر ائتلاف و آغزی بیرلیک سبب انحطاط و رانت و. . . شود دیگر ائتلاف چه معنایی خواهد داشت . یعنی از اعتماد و عواطف پاک مردم سو'استفاده کردن ولاغیر
0 #2 همدلی و همزبانیستار 1394-02-18 23:48
ادامه از صفحه قبل / .... بر سایر ادیان این است که به علاقه و محبت و همبستگى بین انسانها ، اهمیت زیادى داده است شاید یکى از حکمتهاى مهمى که همه انسانها از یک پدر و مادر متولد شده ‏اند همین باشد که انسانها نسبت به همدیگر احساس برادرى نمایند. وقتی که به دستورات و قوانین اسلام با دقت نگاه کنیم می بینیم آنچه که وجودش سبب ازدیاد محبت و علاقه بین اقشار مختلف مردم بوده و هست، اسلام آن را بصورت واجب یا مستحب سفارش کرده و به آن تأکید نموده است. پس زیاد ازکلمه قانون و قانونی استفاده ابزاری ننمائید .بدانید قرآن وآموزه های آن " فراتر از قانون" است .
با انتشار خبر نشست یاش اولی های بزرگوار و اعضای محترم شورای شهر و شهردار گرامی ، افکار عمومی اتفاقات چند ماه پیش شورای شهر وشهردار را از یاد بردند و همگان به آن "احسنت" گفتند . اینک چرا جنابعالی مجددا" وارد حاشیه میشوید این را بدانید قانون هم بشما اجازه نمیدهد با رای 7 نفر ، شهردار را عزل کنید پس ساکت بنشینید به کارتان که وظیفه خدمت رسانی به مردم است ، ادامه دهید . جنابعالی از راه قانونی نتوانسته اید شهردار را عزل کنید چرا دست بدامن سایت ها و برخی اصحاب رسانه میشوید و فرافکنی می نمائید . شما قانونمدار نیستید و به رای 4 نفر دیگر احترام نمی گذارید. در مجلس شورای اسلامی ، استیضاح وزیر رای نمی آورد از 300 تا نماینده 199 نفر رای به استیضاح و 101 نفر به ابقاء وزیر رای میدهند چون استیضاح صورت نگرفته 101 نفر نماینده مجلس ، یا وزیر مورد سرزنش قرار گیرند؟ چه چیزی در پشت این لجاجت نهفته است ؟ لطفا" قانونمدار باشید و فرافکنی ننمائید . قرآن کریم میفرماید: إِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبيرا / خدا همواره به آنچه که انجام میدهید آگاه است.
0 #1 همدلی و همزبانیستار 1394-02-18 23:47
آقای عطالر فرمایش جنابعالی درست که قانونا" یاش اولی‌های ائتلاف 11 حق ورود به مسائل شورا و شهرداری را ندارند ولی دغدغه هایی که دارند میتوانند بجای لجاجت ؛ وحدت و همدلی را توصیه کنند . در جلسه ؛ آقای شهردار جواب های قانع کننده ای ارائه دادند بدون اینکه یادداشتی در دست داشته باشند .و اکثریت یاشولی ها نیز جواب شهردار را عالی و قانع کننده دانستند در حالیکه بقول یکی از اعضای محترم شورای شهر (7 نفر مخالف شهردار) جوابی که آقای شهردار بصورت مکتوب ارائه داده را بطور کامل نخوانده است کسی که جوابیه شهردار را بطور کامل نخوانده چرا چشم بسته اعلام میکند "قانع کننده نبوده است" . این نشان از لجاجت عده ای است که از ابتدا با شهردار ساز مخالف میزنند ، میباشد .جالب اینکه این جلسه به پیشنهاد 7 نفر مخالف و برخی یاش اولی های محدود که عامل محرک نیز هستند ؛ ترتیب داده شد و حتی رایزنی کردند که عده "یاش اولی" و کسانی که یاشولی نبودند به تعدادشان اضافه و در جلسه حضور داشته باشند تا رای به جانب خودشان صادر کنند واز این منجلاب بیرون بیایند و توپ را به زمین "یاش اولی ها" بیاندازند که این طرحشان به نتیجه نرسید چون لیست یاشولی های اصلی آن لیستی نبود که در دستشان بود و رایزنی کرده بودند. اعضای 7 نفر مخالف شهردار در جایی که به نفع شان باشد، نظر" یاش اولی" را مدنظر خود قرار میدهند و در جایی که به نفع شان نباشد قانون را به پیش میکشند . همانطوریکه اشاره کردید " در پایان نماینده‌ی آنان به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر توصیه کردند وحدت شورا حفظ شود". پس چرا به توصیه آنان گوش فرا نمیدهید؟
قرآن کریم میفرماید:
"وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُون"
و باید از شما گروهی باشند که همه مردم را به سوی خیر [ اتحاد ، اتفاق ، الفت ، برادری ، مواسات و درستی ] دعوت نمایند ، و به کار شایسته و پسندیده وادارند ، و از کار ناپسند بازدارند و اینانند که یقیناً رستگارند.
آقای عطالر/ در این بین اکثریت غالب یاش اولی ها برای تفرقه به میدان نیامده اند و اکثر آنان را که مشاهده نمودید و جنابالی نیز اشاره کرده اید برای اتحاد اتفاق ،همدلی ، الفت و برادری وارد عمل شده اند .
وحدت و همدلي و لزوم اتّحاد و اتّفاق از تعاليم و آموزشهاى اساسى آيين اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است. ویکى از امتیازات اسلام / ادامه در صفحه بعد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram