BaghMelli 3تورکمن نیوز- اخبار میراث فرهنگی و گردشگری: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری و توریستی گنبدکاووس باید به مردم شناسانده شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، رضا مهدی‌پور صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان شهرستان گنبدکاووس در ارائه گزارش ستاد تسهیلات سفر این شهرستان اظهار کرد: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی جلسات اولیه ستاد را برگزار کردیم و در همان جلسات اول کمیته‌های لازم را تشکیل داده و شرح وظایف را به اعضای آن کمیته‌ها ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز بازدیدهای مکرر نظارتی را در سطح شهرستان به صورت روزانه داشته‌ایم، افزود: اعضای ستاد با حضور خود در بازرسی اماکن تفریحی و اقامتی تلاش خود را معطوف به رفاه مسافران ورودی به گنبدکاووس کردند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان گنبدکاووس تهیه نقشه راهنمای شهرستانی و استانی و توزیع آن میان مسافران را یکی از اقدامات اولیه این ستاد برشمرد و خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز تفریحی، تاریخی، زیارتی و اقامتی به صورت روزانه آمار مسافران را به مرکز ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گنبدکاووس واقع در فرمانداری گزارش کردند.

 

راه‌اندازی موزه فرش در گنبدکاووس موثرترین اقدام برای نمایش توانمندی‌های این شهر بود

مهدی‌پور راه‌اندازی موزه فرش در گنبدکاووس را ویژه تعطیلات نوروز یکی از موثرترین اقدامات برای نمایش توانمندی‌های هنری مردم این شهر دانست و گفت: مسافران نوروزی علاوه بر اماکن تاریخی و مذهبی از جشنواره فرهنگ اقوام گنبدکاووس نیز استقبال بی‌نظیری داشتند.

 وی با اشاره به افزایش سطح آب در تالاب‌های بین‌المللی گنبدکاووس در زمستان امسال اضافه کرد: امسال در مجاورت تالاب‌های آلاگل و آلماگل نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برپا شد که مورد استقبال مسافران نیز قرار گرفت.

Farsh Gon 7

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس با تاکید بر ناشناخته ماندن بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی گنبدکاووس ادامه داد: در ورودی گنبدکاووس و در بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایستگاه بلوتوث را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایجاد کردیم و به صورت نرم‌افزاری ظرفیت‌های گنبدکاووس را به مسافران معرفی کردیم.

مهدی‌پور با تقدیر از کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اضافه کرد: در طول تعطیلات نوروزی 25 مدرسه با ظرفیت 170 کلاس در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته بود که با توجه به آمار به دست آمده نسبت به سال گذشته اقامت مسافران در گنبدکاووس با رشد مثبتی همراه بوده است.

 

150 هزار مسافر به کمپ‌های نوروزی گنبدکاووس مراجعه کردند

وی استقرار اتوبوس‌های گردشگری و راهنما برای انتقال و جابه جایی مسافران را یکی از عوامل رضایت مسافران نوروزی دانست و افزود: در روز طبیعت نیز تدابیر ویژه ستاد تسهیلات نوروزی در سطح اماکن تفریحی و زیارتی اندیشیده شده و به صورت مداوم از یک روز قبل برنامه‌‌ریزی‌ها برای رفاه مسافران صورت گرفته و اجرایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس آمار مسافران مراجعه‌کننده به کمپ‌های نوروزی این ستاد را در گنبدکاووس 150 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در طول تعطیلات نوروزی به صورت منظم تیم‌های بازرسی در کمپ‌ها و اقامتگاه‌ها مستقر بوده است.

وی میزان آمار بازدیدکنندگان از برج قابوس را 21 هزار نفر و بقعه امامزاده یحیی بن زید(ع) را 85 هزار نفر دانست و افزود: تعداد مسافران حاضر در تالاب آلماگل 24 هزار نفر و بازارچه مرزی گنبدکاووس نیز 65 هزار نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

تحلیل رای مردم به شورای شهر گنبدکاووس

تجلیل از پزشکان شهرستان گنبدکاووس

فرمانده انتظامی گنبدکاووس: اعضای ۲ باند بزرگ سرقت احشام در

چرا مردم از سرشماری الکترونیکی استقبال نکردند

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده‌های شهدای منا در گنب

سارقان خودرو در گنبدکاووس دستگیر شدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram