Larijaniاخبار اجتماعی- تورکمن‌نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری موفق است که بتواند سرمایه‌های خارجی را جذب کند، گفت: نباید به سرمایه‌گذاری خارجی نگاه منفی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، علی لاریجانی شامگاه یکشنبه در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیری است که جنس تهدیدات اول انقلاب هم اکنون وجود ندارد، تصریح کرد: کشور از این تهدیدات عبور کرده و در آینده شاخص ترین مشکل کشور مربوط به حوزه اقتصاد است و اگر مشکلات را بشناسیم می فهمیم که باید چگونه با آن برخورد کنیم.
وی افزود: اینکه در بخش امنیت، ایران از سپرهای ایمنی برخوردار است، جای شکر دارد و حضور روحانیون نیز صیانت کننده از فرهنگ ما است.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید برای حل ضعف اقتصادی نگاهی کاملا هماهنگ در کشور وجود داشته باشد و به فهم مشترکی برسیم.
وی تصریح کرد: وقتی به بودجه 80 میلیون نفری کشور نگاه می کنیم حدود 200 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری است و حدود 25 هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می شود که این آمار بیانگر این است که حدود 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری است که این موضوع نمی تواند موتور متحرک اقتصاد کشور باشد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید به موضوع اقتصاد در کشور به عنوان بحث سیاسی خرد نگاه شود، گفت: بنابراین اگر بخواهیم معادله را عوض کنیم باید خرج و برج جاری کشور را کاهش دهیم و با سرعت شرایط دیوانی کنونی را جمع کرد.
وی تاکید کرد: باید کارهای کشور را با هزینه کم انجام دهیم زیرا بسیاری از بودجه کشور صرف هزینه های غیرضروری می شود و نمی توان برای تمامی امور، حتی خوب اینقدر هزینه کرد.
نماینده مردم قم در مجلس گفت: باید کار آفرینی و کار تولیدی در کشور کرد و از ظرفیت افراد متخصص استفاده شده و درباره سرمایه گذاری خارجی نباید نگاه منفی داشت زیرا کشوری می تواند پیشرفت کند که بتواند چنگ بزند و سرمایه های خارجی سرگردان را جذب کند.
وی ادامه داد: ما باید قبول کنیم که مقررات دیوانی بسیار پیچیده ای داریم و باید درباره این موضوع تجدید نظر کرد و فضای کسب و کار در کشور را تسهیل کرد.
لاریجانی افزود: باید زیر بغل سرمایه گذار را گرفت و در فضای تحریم که باعث پرش قیمت دلار شد و بسیاری از کارخانجات کشور را به تعطیلی کشاند و معوقات بانکی بسیاری ایجاد کرد، به آنان کمک کرد.
وی تصریح کرد: برای ایران این زمینه وجود دارد که بتوانیم از نفت بی نیاز شویم و برای آن باید طرح آمایش سرزمینی را اجرا کرد که در برنامه ششم نیز به دنبال اجرای این تئوری هستیم.
در ابتدای این دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز با اشاره به مشکلات کنونی استان تصریح کرد: بزرگترین مشکل امروز (در کشور و استان) بیکاری است و باید همه دست به دست هم دهیم تا این مشکل را پشت سر بگذاریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان گلستان شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند ولی باید مراقب بود که در دام دشمن نیفتیم.
آیت الله نورمفیدی از رییس مجلس خواست برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان گلستان کمک کند./ایرنا

مطالب مرتبط:

پورقاز مدافع ترکمن و دعوت با چهارمین تیم به جمع شاگردان کی‌ر

عظیم جزیده: در مقابل تیم میهمان والیبال خوبی به نمایش گذاشتی

درمان سرپایی ۵ هزار نفر/امدادرسانی به ۱۶هزار زائر اربعین در

محمود احمدی‌نژاد به باراک اوباما نامه نوشت

فیلم پایان رویاها با بازیگری هنرمند گلستانی به جشنواره بین ا

عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجر در مراتع شمال آق‌قلا به اتمام

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram