امروز : یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    110360

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:58 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

300x215 - ۶.۲ میلیون متر مکعب آب باران وارد سدهای گلستان شدترکمن نیوز:  مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۶.۲ میلیون مترمکعب آب باران چند روز گذشته به سدهای این استان وارد شد که بیشترین آن مربوط به سد گلستان گنبدکاووس با پنج میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  شعبان رسولی اظهار داشت: پس از سد گلستان، سد وشمگیر با ۶۰۰ هزار مترمکعب، سد بوستان با ۵۰۰ هزار مترمکعب و سد کوثر با یکصد هزار مترمکعب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در ۱۴ سد موجود در گلستان حدود ۶۳ میلیون مترمکعب معادل ۲۵.۸ درصد مخزن آنهاست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

به گفته رسولی پارسال در این موقع سدهای گلستان ۷۶ میلیون مترمکعب آب داشتند که معادل تقریبی ۳۱ درصد ظرفیت کل مخازن آنها را شامل می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: بیشترین بارش نزولات آسمانی این استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در منطقه ضرق استان و در ایستگاه باران سنجی لزوره مینودشت با ۴۳ میلی‌متر باران ثبت شد.

وی افزود: در این باره زمانی، ۳۳ میلی‌متر در چپرقویمه بخش داشلی برون گنبدکاووس، ۲۹ میلی‌متر در گالیکش، ۲۸.۵ میلی‌متر در شهر و حومه گنبد، ۲۲ میلیمتر در پارک ملی گلستان، ۱۸ میلی‌متر در تنگراه گالیکش، ۱۷ میلی‌متر در نراب آزادشهر، ۱۶ میلی‌متر در اراز کوسه گنبد و ۱۵.۵ میلی‌متر در گلیداغ مراوه تپه (حوضه گرگانرود) ثبت شد.

رسولی اضافه کرد: گلستان ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره ۲۴۵ میلیون مترمکعب آب دارد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز