امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

طیار رئیس جمهور سیل 300x178 - گندم‌های سیلوی گنبدکاووس پاک و عاری از فضولات حیوانی استتورکمن نیوز:  نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: 31 هزار تن گندم موجود در سیلوی گنبدکاووس پاک و عاری از فضولات حیوانی است و اینکه عده ای پیش از اعلام نتیجه آزمایشات تخصصی و نظر کارشناسان مربوطه بر آلوده بودن گندم سیلوی گنبدکاووس پافشاری می کنند بی انصافی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  قرجه طیار ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و شهادت سالار شهیدان بیان نمود: برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی افراد و تبلیغات گسترده در رسانه ها به خصوص فضای مجازی، سیلوی گنبدکاووس کاملاً پاک و بدون هیچ گونه فضولات حیوانی است. این اخبار تنها وجهه و اعتبار گنبدکاووس، دارنده مقام اول تولید گندم و مرغوب ترین گندم ایران را زیر سئوال می برند!‍

وی افزود: اخیرا یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اعلام نموده که “اگر فضولات حیوانی با گندم‌ سیلوها مخلوط شده باشد، باید بگویم که کل محموله سیلو آلوده و بلااستفاده برای انسان است”. ولی رسانه یاد شده بدون توجه به اظهارات مشروط نماینده محترم (اگر فضولات حیوانی با گندم سیلوها مخلوط شده باشد)؛ تیتر زده که “کل‌ محموله سیلوی گندم‌های ترکیب شده با فضولات حیوانی بلا استفاده است” و این اوج بی اخلاقی در نشر خبر و انعکاس اظهارات مسئولین ملی است!

قرجه طیار تصریح کرد: در بازرسی های اولیه از محموله کامیون ها و نیز دو کندوی مشکوک به آلودگی سیلوی گنبدکاووس، بازرسان تنها وجود ناخالصی هایی از قبیل خاک حاصل از بوجاری کارخانجات آرد، تخم علف و کلوخه را مشاهده کردند و هیچگونه آلودگی به فضولات حیوانی در گندم ها تایید نشده است.

وی اظهار داشت: دلال گندمی که در این زمینه بازدداشت شده نیز اعتراف نموده که خاک کارخانجات آرد را خریداری کرده و در مرغداری آن را با گندم مخلوط و به سیلو می فروخته است.

نماینده شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخلوط مواد یاد شده با گندم در محل مرغداری شبهه آلودگی گندم ها به فضولات حیوانی را تشدید کرده، تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان چنانچه هدف متخلفین سنگین کردن بار محموله گندم بوده باشد می بایست مواد سنگین تر از گندم مثل ماسه و کلوخ مخلوط می کردند نه فضولات مرغی که نه تنها بسیار سبک تر از گندم است بلکه به عنوان کود حیوانی گران تر از نرخ تضمینی خرید گندم است!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تقدیر از اقدام به موقع دادگستری و نیروی انتظامی استان در دستگیری متخلفین سیلوی گنبدکاووس اظهار داشت: در بازرسی اولیه از سیلوی گنبد به غیر از کندوی شماره 11 سایر کندوها مشکلی نداشته و گندم های کندوی مذکور نیز توسط کارشناسان و برای اطمینان از سلامت گندم ها برسی و آزمایشات لازم برای تشخیص نوع آلودگی در دست انجام است ولی کارشناسان بهداشت، جهادکشاورزی و غله متفق القولند که نوع مواد مخلوط شده همان خاک بوجاری کارخانجات آرد است نه فضولات مرغی که با هوادهی و بوجاری مجدد به سهولت قابل تفکیک است.

وی ادامه داد: مسئولین استانی نیز واقفند که تخلف صورت گرفته در سیلوی گنبد تنها در بخش کوچکی از سیلو به ظرفیت 700 تن و توسط 4 کارگر روزمزد و پیمانکار آن هم با مبلغ بسیار اندک نه میلیاردی اتفاق افتاده است. بسط این تخلف کوچک به کل سیلوی گنبد کمال بی انصافی است و بازرسی های انجام شده توسط بازرسین و کارشناسان از قسمت های دیگر سیلو این امر را تأیید می کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: کل گندم های سیلوی گنبد 31000 تن است و همه کاملاً پاک و بدون آلودگی است و انتشار مطالبی کذب جز تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه استان گلستان به عنوان قطب تولید گندم و شهرستان گنبدکاووس دارنده رتبه اول تولید گندم در کشور و مرغوب ترین نوع گندم ایران هیچ نتیجه دیگری ندارد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز