امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    24535

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:27 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و قوس گرانی نان 300x202 - کش و قوس گرانی ناناخبار اقتصادی – ترکمن نیوز- مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد ماه رمضان تصمیم گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد وگفت: به نظر می رسد که دولت جبران عوامل موثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، از سال 1393 که قیمت نان تغییری نکرده بود، نانوایی ها واتحادیه های صنفی شان نسبت به این مسئله انتقاد کرده بودند، چرا که به نظر آن ها عوامل مختلفی در هزینه تمام شده وقیمت نهایی نان تاثیر گذار است وتنها آرد ونان در این زمینه تعیین کننده نیست.

لذا در آذر ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار، نرخ نان را افزایش داد اما با دستور رئیس جمهور این مصوبه لغو و به نانوایی ها اعلام شد که قیمت ها به قبل برگردد.

البته برخی نانوایی ها به بهانه کنجد و دیگر افزودنی ها، قیمت های جدیدی را به حالت قبل برگرداندند.

پیش از ماه رمضان دوباره مسئله افزایش قیمت نان مطرح شد و در این زمینه برخی مسئولان از جمله رئیس اتاق اصناف ایران و مدیر عامل شرکت بازرگانی ایران اعلام کردند که تصمیم گیری برای افزایش قیمت نان به بعد از ماه رمضان موکول شده است.

اما طی روزهای گذشته، هیات دولت مصوبه ای برای تعیین قیمت فروش گندم به نانوایی ها و صنف و صنعت گذراند که توسط اسحاق جهان گیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس مصوبه نهم خرداد ماه امسال به پیشنهاد وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 36 الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت “قیمت فروش گندم موضوع یکی از بندهای تصویب نامه 26 آبان ماه سال 1393 کماکان برای نانوایی های یارانه ای به ازای هر کیلوگرم 6650ریال و برای سایر متقاضیان از قرار هر کیلو گرم 9000ریال (قیمت پایه عرضه در بورس کالا) تعیین می گردد”در این زمینه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت : هنوز هیچ گونه تصمیم و برنامه ای برای افزایش قیمت نان در هیات دولت و دستگاه های  تصمیم گیر وجود ندارد و پیش از این مقرر شده بود که تصمیم گیری دراین زمینه به بعد از ماه رمضان موکول شود.

وی با توجه به مصوبه اخیر دولت که نرخ فروش گندم به نانوایی ها و صنف و صنعت افزایش نیافته است گفت: یقینا هزینه تولید نان فقط گندم نیست و عوامل دیگری مانند نرخ دستمزد ، نرخ خدمات ، حامل های انرژی و… در قیمت نهایی نان اثر گذار است.

به نظر می رسد دولت مایل نیست قیمت این محصول استراتژیک افزایش یابد وتمایل بیشتری به جبران کردن قیمت عوامل موثر در افزایش قیمت نان دارد که البته ازسوی اتاق اصناف ایران و اتحادیه های صنفی مربوط به نان ، پیشنهاد های بسیاری دراین زمینه به دولت داده شده است که باید منتظر آن بمانیم.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

منبع: نشریه اقتصاد سرآمد

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز