امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    26792

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:11 | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

20 درصدی منابع آب شرب روستایی کلاله 300x203 - کاهش 20 درصدی منابع آب شرب روستایی کلالهکلاله – ترکمن نیوز- رئیس اداره آب وفاضلاب روستایی کلاله با اشاره به کشت بی رویه شالی، برداشت کم سابقه از سفره های آب زیرزمینی و گرمای شدید هوا، گفت :میزان آبدهی منابع آب شرب روستایی کلاله نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، حسین سعدی راد با تاکید براینکه سفره های آب زیرزمینی تجدیدناپذیر است، اظهار کرد : 98 روستای شهرستان و شهرفراغی با 81 هزار و 143نفر جمعیت و 17هزار و 285 مشترک تحت پوشش امور آب و فاضلاب روستایی کلاله در شرق استان گلستان قرار دارد.

وی گفت: علاوه براین هشت روستا و سایت مسکونی نوبنیاد حاجی بیگ نیز فاقد هرگونه منبع تامین آب و تاسیسات آبرسانی هستند و به اهالی این روستاها روزانه با سه تانکرآبرسانی می شود.

رئیس آبفار کلاله به منابع تولید آب شرب روستاهای این شهرستان اشاره کرد وادامه داد: 13حلقه چاه و 11دهنه چشمه ، منابع تامین آب شرب روستاهای کلاله را تشکیل می دهند.

وی افزود: در سال گذشته منابع یادشده با دبی 128لیتر بر ثانیه، چهارمیلیون مترمکعب آب داشتند ولی درسال جاری تولید آب منابع روستایی 20درصد کاهش داشته ومصرف مشترکین نیز به طور میانگین 135 لیتر بر ثانیه افزایش یافته که با توجه به افزایش گرمای کم سابقه هوا و محدود بودن میزان آبدهی منابع موجود، صرفه جویی و مصرف بهینه آب ضروری واجتناب ناپذیراست.

رئیس اداره امورآب و فاضلاب روستایی کلاله در رادامه از اجرای طرح تامین آب شرب روستاهای فاقد منبع تامین آب از طریق مجتمع آبرسانی زاو این شهرستان خبرداد و گفت: این پروژه در مسیر 30کیلومتری از روستای یلی بدراق کلاله تا روستاهای فاقد آب شرب اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با 100میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است، ادامه داد: لوله های خطوط اصلی این طرح تامین شده و در حال انتقال به محل اجرای پروژه است.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

منبع : irna.ir/golestan

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز