امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    108403

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:01 | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اف 1 300x151 - هدف ازبکستان اتصال کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی به یکدیگر استترکمن نیوز:  وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: هدف ازبکستان اتصال کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی به یکدیگر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  «عبدالعزیز کامل‌اف» در دومین نشست مجمع دیپلماسی با عنوان «افغانستان؛ چگونه می‌توان بر واقعیت‌های جدید فائق آمد»، گفت: توسعه پایدار تنها با همکاری بیشتر و توسعه روابط امکان پذیر است.

به گفته کامل‌اف، هدف ازبکستان اتصال کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی به یکدیگر است که مثل ترکیه از طریق ساخت پل‌ها بین آسیا و اروپا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دستاوردهای بزرگی بدست آورده است.

وی تاکید کرد ازبکستان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود نقش مشابهی را ایفا کند.

وزیر خارجه ازبکستان اذعان داشت: در حال حاضر وظیفه اصلی ما در قبال افغانستان، جلوگیری از بحران‌های انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون باید واقعیت‌های امروز را در نظر بگیریم. امروز چالش اصلی جلوگیری از بحران‌های انسانی است. ما به عنوان یک همسایه، با همه بازیگران منطقه‌ای برای بهبود ارتباط و روابط اقتصادی با افغانستان همکاری می‌کنیم.

کامل‌اف در پایان در نشست خبری در «آنتالیا» ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه ANews درباره اوضاع اوکراین اظهار داشت: ما خیلی نگران هستیم و می‌توانیم بسیار حرف بزنیم اما مانند بسیاری از مردم جهان، خواستار توقف خشونت و حل و فصل همه مشکلات از راه سیاسی و دیپلماتیک هستیم.

وی گفت: ازبکستان از اوضاع اوکراین نگران است و خواستار پایان خشونت و حل و فصل همه مشکلات از راه سیاسی و دیپلماتیک است.

«شیرزاد اسداف» رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان در آخر ماه فوریه گفته بود که ازبکستان در عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین موضع متعادل و بی‌طرفی را اتخاذ می‌کند.

پیشتر «نیکولای داروشنکو» سفیر اوکراین در «تاشکند» از ازبکستان بابت ارسال 28 تن کمک بشردوستانه به کشور متبوعش قدردانی نموده است./فارس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز