امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

فرماندار خطر سیلاب 300x202 - نگرانی اصلی در خصوص سیلاب برطرف شدگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  فرماندار ویژه گنبدکاووس و معاون استاندار گلستان از کاهش ارتفاع آب در سد گلستان به مقدار حدود 20 سانتی متر خبر داد و گفت: با این رویداد، نگرانی اصلی در خصوص ورود آب سد گلستان به مناطق مسکونی پایین دست و وقوع سیلاب برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛عبدالقدیر کریمی صبح روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت مخاطرات سیلاب در گنبدکاووس گفت: هرچند سرریز آب این سد هنوز ادامه دارد ولی اکنون ارتفاع آب سد نسبت به شب گذشته حدود 20 سانتی متر کاهش داشته است و برآوردها گویای میل حجم آب رودخانه گرگانرود به سمت کاهش است.
وی در خصوص آخرین وضعیت رودخانه چهل چای در بخش جنوبی شهر گنبدکاووس که روز گذشته با طغیان خود بخشی از پارک الغدیر را به زیر آب برده بود نیز، گفت: آب این رودخانه به طور کامل فروکش کرده و حدود یک متر کاهش داشته است و هیچگونه نگرانی نسبت به وضعیت آن وجود ندارد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در حال حاضر رفع آبگرفتگی خیابان ها و کوچه های شهر است که از صبح امروز نسبت به آن اقدام شده است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با تایید نفوذ آب به داخل منازل در برخی محلات شمالی گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی در این خصوص فعلا وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در دو روز گذشته و سرریز آب سدهای بوستان و گلستان در مناطق بالادست گنبدکاووس باعث پرآبی رودخانه گرگانرود و در معرض خطر سیل قرار گرفتن شهر گنبدکاووس و روستاهای پایین دست این سد در شرق گلستان شده است.
با طغیان این رودخانه در بخش هایی از شهر گنبد، آب به محلات حاشیه رودخانه نفوذ کرده و در بخی از قسمت های شهر وارد منازل نیز شده است.
با اطلاع رسانی های صورت گرفته ساکنین گنبدی حاشیه رودخانه گرگانرود نسبت به تخلیه خانه های خود اقدام کرده اند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز