امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

آخوند جاور 1 1 2 3 300x196 - نماز را جدی بگیرید زیرا که در همه اعمال و افعال آن حکمتی نهفته استترکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: نماز بهترین وسیله ارتباط مخلوق با خالق مهربان است، سعی کنید نماز را با جدیت و احساس عمیق قلبی به جا آورید زیرا که در همه اعمال و افعال آن حکمتی نهفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه 22 شهریور ماه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید اظهار کرد: اینکه خداوند و رسول الله (ص) بندگان و امت خود را سفارش و ملزم به نماز می کنند بدین جهت است که در همه احکام و فرایض نماز؛ وعده ها، رکعت ها، رکوع و سجده ها و سایر جزئیات نماز و حتی جهت نماز اسرا و رموزی از جنبه عبادی و علمی نهفته است که یکی از آنها زنده کردن یاد الله متعال در قلوب انسان ها است.

وی سرسخت ترین دشمن انسان را شیطان برشمرد و اظهار داشت: شیطان دشمنی آشکار با سلاح های اغواگرانه و وسوسه برانگیز است. دشمنی که با جنگ نرم، مرحله به مرحله در صدد اغفال نفس انسان ها و تسلط بر قلوب آنها است تا آنان را تشویق به ظلم و بی عدالتی و استعمار در جامعه نماید.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: یکی از ترفندهای شیطان تضعیف ایمان و ایجاد شک در باورهای دینی است. اگر ایمان مومن قوی باشد از ترس عقوبت آخرت از ظلم، حق کشی، غیبت، کلاهبرداری و سایر اعمال غیر اخلاقی و انسانی درحق همنوع خود خودداری خواهد کرد.

آخوند عبدالکریم جاور با تاکید بر اینکه، آنچه وابستگی به دنیا را در شما تشدید می کنند خطرناک اند اظهار داشت : مادیات و زرق و برق های دنیا ابدی نیستند بلکه اخلاقیات، اعمال حسنه، خیرات، عبادات، نیایش ها و تربیت فرزندان صالح شماست که ابدی می مانند.

وی با بیان اینکه خداوند مهربانترین بخشاینده عالم است اظهار داشت: به هر میزان که گناه کرده و از صراط الهی خارج شده باشید، قلباّ استغفار و طلب آمرزش کنید و در هیچ شرایطی از رحمت خداوند مایوس نباشید زیرا که خداوند توبه گناهکاران را می پذیرد و هرچه گناه بزرگتر باشد رحمت الهی نیز واسع تر است.

 آخوند جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستگیری عامل سرقت موتورسیکلت های مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: هفته گذشته به همت خادمین مصلی و عوامل نیروی انتظامی شهرستان عامل سرقت 13 دستگاه موتورسیلکت نمازگزاران دستگیر شد.

وی گفت : به نمایندگی از مردم متدین شهرستان و مالباختگان، از زحمات خادمین و دقت نظر نیروهای اداره آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس تقدیر و تشکر می نمایم.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز