امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    42045

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:25 | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

lastik arz dolati 300x150 - لاستیک با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به رانندگان عرضه می شوداقتصادی-ترکمن نیوز-  وزیر راه و شهرسازی­ از حل مسائل رانندگان و بیمه آن‌ها و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی از این قشر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  به نقل صداوسیما، ­محمد اسلامی­ در­ بازدید از سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته ­گفت: اخیرا ارزهایی را بانک مرکزی به واردکنندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات اختصاص داده است تا بتواند لاستیک را به سهولت تأمین کند.

وی افزود:در حال حاضر مواد اولیه تولید لاستیک و سایر اقلام رانندگان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود که می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات رانندگان باشد در عین حال پایش تخصیص اقلام رانندگان به صورت مناسبی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید انجام شود.

وی ادامه داد: امیدوارم توجه به همه ­محورهای حمل و نقل بتواند به فعالیت مؤثر بخش خصوصی از طریق ظرفیت‌سازی و توسعه قابلیت مدیریت در شبکه‌های حمل و نقل منجر شود،

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فرصت‌های خدادادی کشورمان­ از جمله دریا و همچنین قرار گرفتن­­­ در منطقه ترانزیتی نشان از اهمیت ایران در این منطقه جغرافیایی دارد که باید بتوانیم با ایجاد قابلیت و با توسعه لجستیک و حمایت از بازرگانان، بازار گسترده‌تری را برای فعالیت‌ها و کسب و کار حمل و نقل ایجاد کنیم و توسعه دهیم.

وی­ گفت: بازدیدهای چندساعته نشان می‌دهد که معرفی سرفصل‌های گوناگون ارائه شده به خوبی انجام شده و همچنین ظرفیت‌های داخلی و پژوهشی نمایشگاه نشان از قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و همچنین خارجی دارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم قابلیت ‌سازی در تولید و توجه به صنایع داخل برای پیشبرد حمل و نقل مورد توجه و تأکید بیشتری از سوی سرمایه گذاران قرار بگیرد.

اسلامی تصریح کرد: دولت هم در سال جاری و هم در سال‌های آتی پشتیبانی‌های لازم را از حوزه‌های حمل و نقل خواهد داشت، نکته مهم آن است که بتوانیم ناوگان‌مان را به صورت متناسب و متوازن توسعه دهیم که این ناوگان شامل ناوگان جاده‌ای، ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر، ناوگان دریایی و هوایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آغازین روز هفته حمل و نقل است امیدواریم در ­همین روزها مذاکرات مناسبی بین تولید کننده‌ها و مصرف‌کنندگان صورت بگیرد در عین حال خریداران و فروشندگان این اطمینان را داشته باشند که مصنوعات تولیدی آن‌ها مورد حمایت دولت است و می‌تواند با تخصیص منابع از محل تسهیلاتی که در نظر گرفته شده پشتیبانی شود و هم خریدار و هم تولید کننده از منابع پشتیبان بهره‌مند شوند.

اسلامی­ اضافه کرد : نیاز داریم در شرایط کنونی که تحریم‌های همه‌جانبه به ملت ایران برای کیفیت‌زدایی از کسب و کار در حال انجام است جریان معکوس را پیش‌ بگیریم و توجه به صنایع داخلی را در اولویت برنامه ها و سیاست‌های خود قرار دهیم.

رایزنی با مقامات آذربایجان برای تکمیل راه‌آهن رشت – آستارا
وزیر راه و شهرسازی گفت: در پایان هفته جاری سفری به آذربایجان خواهیم داشت تا مذاکرات لازم را ­برای­ تکمیل راه‌آهن رشت – آستارا انجام دهیم؛ ­ امیدواریم با هماهنگی‌ها و تعاملاتی که با کشور‌های همسایه وجود دارد، در بخش ریل و جاده سهم از دست رفته خودمان را که مورد غفلت واقع شده، دنبال کنیم.

محمد اسلامی، ­امروز پس از پایان بازدید از سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین سرفصل توسعه ما در بخش حمل و نقل بحث ترانزیت و فعال کردن کریدور‌های محوری شمال و جنوب است که در حقیقت جزو تعیین کننده‌ترین کریدور‌ها به شمار می‌روند.

وی­ ادامه داد: خوشبختانه دولت‌ها در گذشته تاکنون سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در جهت توسعه ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال – جنوب انجام داده‌اند تا این مهم شکل بگیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی است که ظرفیت آن در این دولت، ​ ­از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: پروژه راه آهن چابهار به زاهدان هم اکنون در دست اجراست که امیدواریم با تکمیل این راه آهن بتوان حمل باری که قدرت ظرفیت بندر است روی ریل و جاده توزیع کنیم و بتوانیم از جنوب کشور اتصال را برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در شمال سال‌ها پیش اتصال برقرار شده است. خط ریلی بافق – سرخس برقرار است و اینچه برون هم جدیدا اضافه شده است که هفته گذشته دربازدیدی که از اینچه برون داشتیم نشان از پیشرفت مناسب این پروژه داشت. امیدواریم با هماهنگی‌ها و تعاملاتی که با کشور‌های همسایه داریم بتوانیم سهم از دست رفته خودمان را که مورد غفلت واقع شده است، دنبال کنیم.

اسلامی از دیگر مواردی که در دستور کار قرار دارد، محور آستارا برشمرد و گفت: به زودی راه‌آهن به رشت می‌رسد و شاهد افتتاح و بهره برداری راه‌آهن در رشت خواهیم بود. پروژه ریلی رشت به آستارا جزو پروژه‌های فوری و با اولویت ما بوده که آن را در دست انجام داریم.

وی اضافه کرد: ارتباطات ریلی و جاده‌ای نشان می‌دهد که استطاعت بهره‌برداری بیشتر در این دو حوزه مهم حمل و نقلی وجود دارد و در عین حال نیاز به ­رایزنی و هماهنگی‌های دیپلماتیک بیشتری در این زمینه وجود دارد که هم وزارت امورخارجه و هم ما در وزارت راه و شهرسازی به صورت تخصصی آن را دنبال می‌کنیم. تکمیل این شریان‌ها می‌تواند ما را به ظرفیت‌های مطلوب پایدار برساند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز