امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

محمد خواجه: به نحوه لایروبی رودخانه گرگانرود انتقاد وارد است

شهرداری سیمین‌شهر رتبه نخست جذب اعتبارات را کسب کرد

  • کد خبر :

    80709

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:08 | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

شهر ۱ 300x186 - شهرداری سیمین‌شهر رتبه نخست جذب اعتبارات را کسب کردترکمن نیوز: شهردار سیمین‌شهر گفت: شهرداری سیمین‌شهر رتبه نخست جذب اعتبارات تملک دارایی‌ها را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمد خواجه در نشست تقدیر از تعدادی اعضای اصحاب رسانه در ابتدای سخنانش خبرنگاری را حرفه‌ای مخاطره‌آمیز خواند و اظهار داشت: لزوم بیان واقعیت‌ها در این حرفه باعث می‌شود تا اصحاب رسانه با چالش‌های عمیقی دست و پنجه نرم کنند. لذا روبه رو شدن عناصر خبری با مخاطرات متعدد در این حرفه امری اجتناب‌ناپذیر است.
پس اگر بنا باشد تا حس مسئولیت را به مدیران دولتی، مدیران شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف القا نماییم، قطعا خبرنگاران جزو بهترین‌ها برای انجام این امر مهم هستند.

وی وحدت، همدلی و همزبانی مجموعه ساکنین سیمین‌شهر در منطقه را زبانزد خاص و عام دانست و در این باره اظهار داشت: این مردم در سیل نوروز سال ۹۸ با آنکه از هر طرف در محاصره کامل آب‌های روان و طغیان رودخانه‌ها قرار داشتند و لزوم تخلیه منازل بیش از پیش احساس می‌شد، آستین همت بالا زده و با فائق آمدن بر مشکل بزرگ، تاریخ‌ساز شدند.

خواجه تعریض خیابان اصلی شهر به طول پنج تا شش کیلومتر و تعدادی از کوچه‌ها را از اقدامات مهم آن شهرداری در طول دوره پنجم شورای شهر عنوان نمود و ادامه داد: انجام این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیک شهری داشت و موجب ثبات آرامش در نزد شهروندان شد. هدف ما این است که بازدیدکنندگان تغییرات مثبت را در این شهر احساس کنند که خوشبختانه این مسئله اتفاق افتاده است.

این مسئول احداث بلوار شهدا تا ورودی سیمین‌شهر را از جمله اقدام لازم برشمرد و افزود: به دلیل نبود خط کمربند شهری، کلیه ماشین‌های سنگین اعم از کامیون‌ها و ادوات کشاورزی ناگزیر به تردد از داخل شهر هستند که این موضع ضمن ایجاد ترافیک فشرده و آلودگی صوتی از سوی دیگر باعث ترک‌خوردگی و فرسودگی آسفالت داخل شهر و هزینه مرمت آن می‌شد. لذا ما زیرسازی بلوار شهدا تا ورودی سیمین‌شهر را که همچنین نقش کمربندی را ایفا می‌کند با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه داخلی عملیاتی کردیم و انشاء الله آسفالت پروژه را نیز با اعتبار استانی انجام خواهیم داد.

شهر ۱ 300x186 - شهرداری سیمین‌شهر رتبه نخست جذب اعتبارات را کسب کرد

خواجه فرصت‌سازی را مهمترین هدف و سیاست خود برای توسعه هر چه بیشتر سیمین‌شهر خواند و تاکید کرد: به شخصه معتقدم زمانی که اعتباری فراهم می‌شود می‌بایست بدون فوت وقت و هرگونه فرصت‌سوزی وارد عمل شد. برای دستیابی قله‌های موفقیت پیگیری مداوم انجام پروژه از سوی پیمانکار در بازده زمانی تعریف شده بسیار الزامی می‌باشد. به پیمانکاران باید تفهیم شود که پروژه را سر موقع به اتمام برسانند و درغیر این صورت متحمل ضرر و زیان خواهند شد. این رویه باعث می‌شود تا آنها به انجام بموقع تعهداتشان پایبند باشند.

شهردار سیمین‌شهر خاطر نشان ساخت: بر اساس نظر سنجی بعمل آمده شهرداری سیمین‌شهر در زمینه جذب اعتبار از سال ۹۸ تاکنون بین ۳۴ شهرداری استان حائز رتبه نخست شد. موضوع لایروبی گرگانرود که داخل سیمین‌شهر می‌گذرد یکی دیگر از دغدغه‌های مهم شهری است که اگر پیش از سیل نوروز ۹۸ لایروبی می‌شد از آسیب‌های جدی مصون می‌ماند.

خواجه با انتقاد از عدم رسیدگی کافی به عملیات لایروبی رودخانه متذکر شد: عملیات لایروبی رودخانه گرگانرود توسط اداره آب منطقه‌ای در حال انجام است، اما کیفیت لازم را ندارد و ایراداتی به نحوه انجام کار وارد می‌باشد. ضمنا آب منطقه مطالعاتی را در زمینه حریم رودخانه به انجام رسانده که بر اساس آن تعدادی از منازل را در داخل حریم قرار می‌دهد. بنده معتقدم که هیچ مطالعه ای هنوز به تصویب نرسیده و پیگیری خواهم کرد تا حریم مورد نظر در مقیاسی که قبلا تعیین شده بود باقی بماند.

✍️ طاهر جانی- خلیل رستگار

خبرنگاران ترکمن‌نیوز در غرب گلستان

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز